Author Topic: Naisten ja miesten hiustenleikkuun hintaero  (Read 1149 times)

69

• Guest
Naisten ja miesten hiustenleikkuun hintaero
« on: April 29, 2004, 10:25:00 am »
Parturissakäynti maksaa yleisesti naisille enemmän kuin miehille. EU:n mukaan palveluhintojen pitäisi kuitenkin olla samat sukupuolesta riippumatta.

Onko nykyinen hinnoittelu mielestänne oikeudenmukainen?

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: April 30, 2004, 13:31:00 pm »
Ei ole! Itse parturi-kampaajaksi opiskelleena, miesten hiuksien leikkuu vaatii tarkkuutta ja aikaa täsmälleen saman verran kuin naisten lyhyiden hiusten leikkaus! On naurettavaa, että naiset joutuvat maksamaan samasta työstä enemmän kuin miehet! Voihan nämä pesut ja muotoilut eroitella eri hinnoiksi. Mutta itse leikkaus pitäisi maksaa saman verran. Mutta kaljuille herroille/rouville voisi olla hinta halvempi, koska sellaisissa hiusksissa ei tosiaan ole pahemmin leikkaamista...  [thum]

2013

• Guest
(No subject)
« Reply #2 on: April 30, 2004, 15:53:00 pm »
Maksaako naisen lyhyen tukan leikkaus enemmän kuin miehen vastaavan pituisen kuontalon?? Entä jos miehellä on pitkä tukka? Saako hän siltikin halvemman parturoinnin   [Confused]  ?

May

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: May 03, 2004, 19:58:00 pm »
Joo siis kyllä on todella törkeää!!! Taas sorretaan.   [Mad]  Naisilla on muutenkin yleisesti huonommat palkat, ja varmaankin menee ulkonäköön muutenkin enemmän rahaa kuin miehillä. Maa on yhä miesten. Siis tekisi ihan mieli läimäistä jotakuta, vaikka en väkivaltainen olekaan. Mutta onneksi naisen ei ole pakko mennä armeijaan.

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #4 on: May 04, 2004, 19:00:00 pm »
Mielestäni ihan hyvä, jos tulisi jokin sääntö, ettei sukupuolen mukaan saa hinnoitella. Ongelmaksi vain tulee, että hinnat nousisivat miehillä eli ei laskisi naisilla.

kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että hiusten leikkuun tulisi maksaa mallin ja pituuden eli vaatimusten ja ajan mukaan.
Sukupuolen mukaan hinnoittelu on varmaankin peruja jostain useiden kymmenien vuosien takaa.

Pavarotti

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #5 on: May 05, 2004, 08:41:00 am »
Tehkää niinkuin minä antakaa kasvaa ja kaksihaaraiset pois silloin tällöin, ni ninnat eips kirpase ollenkaan!. Luulisin kumminkin naisten pitävän yleisesti parempaa huolta hiuksistaan ja näin ollen käyvän useammin parturissa. Tämäpä taas laskee miesten hiusten leikkuun hintaa, kun heitä kosiskellaan kylään useammin, eikös?...

...toisaalta kyllähän hinaajat pitävät hiuksistaan huolta enemmänkin usein kuin vastakkainen sukupuoli ( vai mites se ny menee tässä tapauksessa ) ainakin kuulopuheiden mukaan =).

angelical.

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: May 05, 2004, 15:01:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Pavarotti:
Tehkää niinkuin minä antakaa kasvaa ja kaksihaaraiset pois silloin tällöin, ni ninnat eips kirpase ollenkaan!

Ei kai Pavarotilla oo miljonääri-Jussi tukkaa..?   [thum]

Äksy Ämmä

• Guest
Re: Naisten ja miesten hiustenleikkuun hintaero
« Reply #7 on: August 24, 2005, 12:26:18 pm »
Tämä juttuni sopisi ehkä sujuvimmin ´Vitsit`-osastoon mutta kerron sen kuitenkin tässä. Hiustenleikkuun hinnoittelun sukupuolierostahan tässä on puhe.
Kuvitellaan, että poikamainen tyttö teeskentelee poikaa ja leikkauttaa kutrinsa miehelle tarkoitettuun hintaan ... ja tyyliin, tietenkin, mutta sehän poikatytölle sopii. Jos parturi saa tämän huijauksen selville, niin tuleeko omatekoiselle pojalle seuraamuksia tästä tilapäisestä sukupuolenvaihdoksesta? Oletetaan, että hän ei ole etunimeään valehdellut, vaan ilmoittanut aikaa varatessaan ainoastaan oikean sukunimensä ja mahdollisesti etunimen ensimmäisen kirjaimen \\\"Oo-Pee Karjalainen\\\" -tyyliin ja oikein.
Koska minulla ei ole varaa kampaamomaksuihin, en edes tiedä kampaajien nykyistä ajanvarauskäytäntöä. Rohkenen kuitenkin olettaa, ettei kampaaja rupea ryppyilemään, vaikka asiakas varaa ajan ilmoittamatta täydellistä etunimeään, kunhan hän saapuu ajoissa paikalle ja maksaa tehdystä työstä.

mr.sixty

• Guest
« Reply #8 on: September 08, 2005, 21:08:51 pm »
Muistan kyllä että jossain paikoissa oli hinta pituuden mukaan, mutta nykyään en oo semmosii enään nähnyt.
Onhan se typerää jos samasta kuontalosta joutuu maksamaan kaksinkertaisen hinnan olemalla nainen

Uskon että tuo toimisi ehkä jos menet suoraan parturiin ja pääset heti leikattavaksi mutta ainakin mun parturissani ja myös hairstoressa on tietokoneella semmoset asiakashistoriat ja niissä uskon tarvitsevan kokonimen

Julkkikset Team

• Administrator
  • Readers are plentiful; thinkers are rare.
« Reply #9 on: September 08, 2005, 21:15:53 pm »
Kaikista asioista kannattaa aina neuvotella. Kuluttaja on kuitenkin se jolla on rahat ja päättää minne rahansa antaa. Ei se mitä lukee jossakin ole mikään Jumalan sana.

kirck

• Guest
« Reply #10 on: January 16, 2006, 18:52:52 pm »
Niissä paikoissa , joissa olen ollut töissä on naisille tehtävän puolipää kone-ajon ja pääliosan
 ( perus miestenleikkaus , jonka myös vähemmistö naisista haluaa ) hinnat oleet samat miehillä ja naisilla.
Myöskin miesten pitkien hiusten tasoitus on ollut saman hintainen kuin naisilla.
Värjäykset ovat olleet saman hintaisia hiusten pituuden mukaan.
Ainoa ero melko lyhyen rikkonaisen mallin leikkauksissa naisilla ja miehillä.
Mielestäni sitä hintaa pitäisi miehiltä nostaa.