JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
February 04, 2012, 20:53:20 pm

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
141816 Posts in 6990 Topics by 26756 Members
Latest Member: mfzuikq
* Home Help Search Login Register
+  JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
|-+  VAPAA KESKUSTELU
| |-+  KAUNEUDENHOITO JA KAUNEUDEN MAKSIMOINTI
| | |-+  Treenaus
| | | |-+  Lenkille, mars
« previous next »
Pages: [1] 2 Send this topic Print
Author Topic: Lenkille, mars  (Read 2385 times)
Eeva
Full Member

« on: February 14, 2004, 00:09:00 am »

Hei, nyt tarvitaan tsemppi-apua. Olen vakaasti päättänyt aloittaa lenkkeilyn. Mutta kuinka aloittaa niin etten luovuta heti? Kertokaa se mulle lenkkeilijät. En ole ikinä erityisemmin tykännyt juoksemisesta (kiitos liikunnanopettan   [Wink]  ), mutta jotenkin se nyt vaan pitäisi aloittaa ja jatkaa hyvällä menestyksellä. Mulla kun on maailman ihanin lenkkikaverikin: koiruus   [love]  
Kiitokset etukäteen   [Smile]
Sari
Full Member

« Reply #1 on: February 13, 2004, 15:47:00 pm »

Eeva rohkeasti vaan juoksemaan! Itse juoksen aika paljon viikossa ja täytyy sanoa että kun sen juoksemisen ilon löytää ei siitä halua luopua   [Big Grin]  
Aloittele varovasti oman kunnon mukaan ja muista kunnon venyttelyt jälkikäteen. Innostus kasvaa kun huomaa kehittyvänsä juoksemisessa ja kunto on lähtenyt nousuun, sitten kun makuun olet päässyt kannattaa ostaa hyvä sykemittari mikä auttaa harjoittelussa todella paljon.

Juokseminen tekee myös koirallesikin hyvää ja koira on hyvä tahdittaja lenkillä. Minullakin on koira joka nauttii yhteisistä juoksulenkeistä tosi paljon   [love]   ja hyvä mieli on omistajallakin kun tietää että koira on saanut kunnon liikuntaa   [Big Grin]
Sari
Full Member

« Reply #2 on: February 13, 2004, 15:48:00 pm »

Ai niin..unohdin mainita että minäkään en ennen pitänyt juoksemisesta..mielessä oli vain ylä-asteen aikaiset ällöt cooperin testit   [18_crazy]
Orcadie
Full Member

« Reply #3 on: February 13, 2004, 18:38:00 pm »

Orcadien vinkki: hanki new foundlandin-koira!Minäkään en pitänyt juoksemisesta ennen kuin koirani alkoi sitä harrastaa, ja koska minut on pääsääntöissti sidottu häneen kiinni ja hän painaa 30kg enemmän kuin minä, on minun juostava mukana. Ja siinä mennään lujaa ja pitkään. Nöffi kun on tuollainen merikarhujättiläinen, jonka veri vetää "työntekoon" niin ei siinä lyhyt puistopissitys riitä. Vaan pysyypä emännänkin läskit kasassa tämän personal trainerin kanssa..!
Monica
Full Member

« Reply #4 on: February 13, 2004, 19:34:00 pm »

Orcadie- tällainen eläintenystävä reagoi heti tuollaisiin ohjeisiin.

Älkää hyvät ystävät ottako koiraa sen tähden, että saisitte motivaatiota itsellenne!!!     [Mad]    

Kaikenlisäksi vielä nöffiä joka on SUURI ja työläs koira, jos siitä halutaan pitää oikein huolta.

Kaikki koirat nauttivat juoksemisesta, eivätkä pelkästään jättiläisrodut! Kaikki kääpiöt eivät tietenkään voi juosta pitkiä matkoja, sen kai nyt kaikki ymmärtää sanomattakin.
Mutta naapurillani on esim. papillon (perhoskoira) jonka kanssa tekee pitkiä juoksulenkkejä ja onnellisempaa koiraa saa hakea!     [love]    

Sitäpaitsi, työkoirille ei todellakaan riitä pelkkä juokseminenkaan.     [Roll Eyes]
Orcadie
Full Member

« Reply #5 on: February 13, 2004, 20:01:00 pm »

Monica: älä ota kaikkea niin kauhean vakavasti..! Minä kasvatan nöffejä ja uskon kyllä tietäväni minkäsortin karhuja nämä ovat. Meillä vipeltää nöffien lisäksi kultsuja, kissoja ja hevosia (mä ratsastan kilpaa) ja muuan eläintohtori jotenka eiköhän nämä ihan hyvissä käsissä ole. Ja monipuolisina herroina viellä sitten lenkittävät emäntäänsä, siis minua, ja tekevät sen ihan riemulla. Eli älä suotta stressaa.
Orcadie
Full Member

« Reply #6 on: February 13, 2004, 20:03:00 pm »

Katsohan kun kannattaa opetella sellainen sana kuin "sarkasmi". Ja moni asia valkenee ihan uudela tavalla.. [Wink]
Monica
Full Member

« Reply #7 on: February 13, 2004, 23:31:00 pm »

OK, mutta se, että on kasvattaja, ei todellakaan takaa sitä, että eläimistä pidetään hyvää huolta. Se ollaan nähty liian moneen kertaan.   [cry]  

Sarkasmia tuossa sinun viestissä ei kyllä nähty, että se oli ihan turha kommentti.

Erityisesti kasvattajana sinun ei tulisi suositella koiria lenkkimotivaattoriksi!   [Eek!]  

Niin ja enhän minä sinun eläintenhoitokykyä arvioinut, koska en siitä mitään tiedä.
Todennäköisesti ja toivottavasti koirasi ovat oikein onnellisia!   [love]
Orcadie
Full Member

« Reply #8 on: February 14, 2004, 10:56:00 am »

Ihan miten vaan Monica..lähinnä toivoin että olisit ymmärtänyt kommenttiini sisältyvän vitsin. En todellakaan suosittele koiraa kenellekään lenkkimotivaation ylläpitäjäksi, vaan esitin tuon "nöffi personal trainerina" -jutun lähinnä heittona. Sarkastista siinä on se, että tavallaan juuri sitä ne meillä tekevät, jos asian niin haluaa nähdä. Nimittäin juoksuttavat emäntäänsä niin että mallimitat säilyy yrittämättäkin.Mutta kuten sanoin, ihan miten vaan..hauskaa ystävänpäivää kaikille!  [Wink]
Annemari
V.I.P. MEMBER

« Reply #9 on: February 15, 2004, 12:13:00 pm »

Itseäni motivoin lenkille vain menemällä heti juoksemaan enkä ajattelemalla "pitäiskö kohta lähteä lenkille." Kun lähtee heti, niin ei ehdi laiskistua. Toinen on poikaystävä, tai joku muu lenkkikaveriksi. On helpompaa lähteä, kun on joku toinen, joka lähtee seuraksi. Sykemittari motivoi kanssa...on hauskaa seurata omaa sykettä juostessa ja sitä, miten se kehittyy   [thumb]  

Kylmyys, jää ja sade ovat tekijöitä, jotka saavat minut kääntymään tanssitreenien ja salin puoleen. Mutta kevät kolkuttaa pian jo ovella  [Wink]
Eeva
Full Member

« Reply #10 on: February 16, 2004, 10:30:00 am »

Kiitos tsempeistä!
Juuri tuon juoksemista-ei-pysty-lopettamaan-tunteen haluaisin joskus kokea   [Roll Eyes]  
Koulussa kentän ympäri juokseminen on todellakin jättänyt arvet tyyliin "juokseminen ei voi olla nautittavaa"   [sad]  Mutta kyllä minä nyt aloitan. Hyvä sykemittarikin löytyy, joten mikäs mua enää pidättelee. Jee jee   [thum]    [thumb]  
Koirani on energinen noutaja, joten sen kyllä arvaa kumpi ensin väsähtää   [Wink]  Näin koiraihmisenä täytyy todeta, että koiran kanssa täytyy tehdä ulkona muutakin liikuntaa kuin juosta   [Smile]
Briitu
Full Member

« Reply #11 on: January 30, 2006, 21:51:08 pm »

Koulussa kentän ympäri juokseminen on todellakin jättänyt arvet tyyliin "juokseminen ei voi olla nautittavaa"

Minulla on ihan sama juttu. Sad Oon yrittäny saada itteäni lenkille ja välillä onnistunukki,parhaimmillaan viikossa käyny joka toinen päivä, sit taas joskus ei saa millään lähdettyä ku tulee keksittyä tekosyitä et joo meen huomenna sitte tai et on paikat kipeet yms. Wink
Itsekseen oon nyt käyny ja kyllä mä siitä oon alkanu enemmän nauttia kun taas koulussa ku pitää juosta kenttää ympäri ni sillo ei millää huvittas. Ainoo mikä multa puuttuu sieltä lenkkipolulta on musiikki. Grin Onneks tulee taas kevät ni pääsee lenkkeilee ku ei oo niin pimeetä. Kesälomalla tulee useastikin käytyä aamulla kun on vielä oma uima-allas et voi lenkin jälkee mennä sit uimaan ja ottaa aurinkoa ku alkaa hyvin aurinko paistaa keskipäivällä.Shocked
Serena-82
New Face
*

« Reply #12 on: January 31, 2006, 11:39:13 am »

Ainoo mikä multa puuttuu sieltä lenkkipolulta on musiikki. Grin

Mä oon niin kiitollinen isälle, joka joskus osti mulle pienen mp3-soittimen lenkkikaveriksi. Ilman sitä lenkkeily olisi tuskaa! Aika kuluu lenkillä paljon nopeammin ja jalka nousee kepeämmin, kun on piristävää musiikkia.
Pientä kikkailua tosin vaatii et ton saa kiinni sopivasti, ettei se hölsky pahasti, mut muuten loistava keksintö.
IlkkaV
Guest
« Reply #13 on: March 05, 2006, 03:29:27 am »

tarpeeksi kauan ja säännöllisesti kun juoksee, niin sitä lähtee lenkille ihan huomaamatta. rupeaa vaan vetämään niitä lenkkareita ajatuksissaan jalkaan ja kohta huomaakin olevansa taas vaihteeksi juoksemassa. Smiley mp3-soitin on pakollinen varuste. itseä motivoi sykemittaria enemmän tuollainen juoksunopeutta ja -matkaa mittaava vehje. toki siitä sykkeen mittauskin löytyy. noin 70 mailia tulee tällä hetkellä viikkosaldoksi.
IlkkaV
Guest
« Reply #14 on: September 15, 2007, 01:21:36 am »

olen tullut järkiini näköjään ja vähentänyt kilometrejä. nyt tuntuu siltä että 30-50 kilsaa viikossa riittää mulle loppuelämäksi.

vasta nyt kävin kokeilemassa noita karhun M-series kenkiä ja sellaiset tulikin sitten ostettua. ei turhaan kehuta noita. kattoo nyt jos lenkillä tuntuu yhtä hyviltä kuin liikkeessa.
Pages: [1] 2 Send this topic Print 
« previous next »
Jump to: