Author Topic: Pilates  (Read 1447 times)

Eeva

• Full Member
Pilates
« on: January 07, 2004, 08:41:00 am »
Kotikaupungissani olisi vihdoinkin mahdollisuus mennä kokeilemaan pilatesta. Kertokaa kokemuksianne, millaista oli? Onko "kurssi" sen rahan väärti? Olisi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia. Tähän asti olen kuulut melkein pelkkää hyvää ja tämä kurssi todella kiinnostaisi.
Kiitti etukäteen   [Smile]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #1 on: January 16, 2004, 22:10:00 pm »
Itse en ole kurssilla käynyt, mutta olen videota katsellen kokeillut pilatesta. Vatsalihasliikkeet ovat todella tehokkaita! Pilates kehittää myös tasapainoa. Pilates ei ole kovin raskasta jo liikuntaa harrastaneelle ja sen jälkeen tulee rentoutunut olo. Itse kaipaisin pilates-videoon vielä enemmän reisi/pakara liikkeitä, selkää ja käsivarsia.

Suosittelen, että käyt ainakin kokeilemassa! Jos salille tulisi pilates-tunti, niin kävisin kyllä katsastamassa sen! Loppu onkin kiinni ohjaajasta ja omasta kiinnostuksesta   [thumb]

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: January 31, 2004, 11:16:00 am »
Täältä löytyy yksi vannoutunut pilateksen kannattaja.
Pilates huoltaa koko kroppaa tehokkaasti ja tekee ihmeitä ryhdille.
Voisin vaikka vannoa että jo parin ekan kerran jälkeen huomasin muutosta vyötäröni alueella  [thumb]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: February 04, 2004, 15:29:00 pm »
Ärsyttää niin paljon se ostoskanavan mies joka ääntää "pailets" ikäänkuin kyseessä olisi jotkut lentäjät. Käsittääkseni systeemin keksi mies nimeltä Pilates, äännettynä espanjalaisittain "pilaates".
Sen inhottavan miehen takia en ole voinut katsoa koko ostoskanavan mainosta! Pari liikettä olen kyllä apinoinut.

Monica

• Full Member
(No subject)
« Reply #4 on: February 04, 2004, 21:09:00 pm »
Aivan mummeli, se lausutaan "PHILAATIIS"...

Voi kun pääsiskin tuollaiselle kurssille, olis mulle aivan loistojuttu!
Täytyypi ottaa selvää. Jos joku on oiva googlettaja, voi mielellään katsoa, missä tuollaisia järjestetään Tukholmassa, minä en sitten koskaan ole oppinut tehokkaasti käyttämään hakumoottoreita.  [Frown]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #5 on: November 24, 2004, 15:21:00 pm »
Sats pilates tunnit Sats-kuntokeskuksissa v.2005  [thumb]

756

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: November 24, 2004, 20:43:00 pm »
SATSin pilates kuulostaa ihan hyvalta, mutta harmittaa etta Body Balance poistuu sen myota. [Frown]  Pitaa kylla ehdottomasti kayda kokeilemassa tota pilatesta.

Maebel

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: December 06, 2004, 21:44:00 pm »
Hoikentaako Pilates siis oikeasti? Olen kuullut, että se vain parantaa ryhtiä, hengitystekniikkaa ja rentouttaa. Kuinka pian saa tuloksia?

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #8 on: December 31, 2004, 00:36:00 am »
Ei mikään itsessään yleensä hoikenna, vaan jokin liikuntamuoto yhdistettunä tervelliseen ja monipuoliseen ruokavalioon. Jos harrastat mitä tahansa liikuntaa ja syöt pullaa tai muuta makeaa/epäterveellistä, niin hyöty on varmasti nolla. Parhaat tulokset tulevat hitaasti, mutta varmasti. Elämätapamuutos on paras keino ylläpitää hoikkaa ja kaunista vartaloa.

"Pilates-menetelmä on kehonhallintatekniikka, jonka avulla saat voimaa ja kestävyyttä. Se perustuu kehon keskustan hallintaan ja vahvistaa kehon syviä lihaksia.

Menetelmän kehitti Joseph Pilates 1900-luvun alussa ja se on tällä hetkellä kaikkialla maailmassa nopeasti leviävä suosittu voimistelumenetelmä. Mm. Madonna, Leonardo DiCaprio, Jodie Foster ja Pat Cash ovat ottaneet tämän menetelmän omakseen.

Mitä saavutat?
voimakkaan ja sulavalinjaisen lihaksiston
elastisen ja notkean vartalon
vahvan luuston ja terveen selän
hyvän ryhdin
hyvän keskittymiskyvyn
kestävyyttä ja koordinaatiokykyä
kehon todellista hallintaa! "

http://www.methodputkisto.com/pilates.html

Monica

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: December 30, 2004, 19:58:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Monica:
Aivan mummeli, se lausutaan "PHILAATIIS"...

Voi kun pääsiskin tuollaiselle kurssille, olis mulle aivan loistojuttu!
Täytyypi ottaa selvää. Jos joku on oiva googlettaja, voi mielellään katsoa, missä tuollaisia järjestetään Tukholmassa, minä en sitten koskaan ole oppinut tehokkaasti käyttämään hakumoottoreita.   [Frown]

Niin, tämän viestin jälkeen löysinkin itseni pilates-harrastuksen parista ja paluuta ei kyllä ole.
Olen löytänyt ne kuuluisat korsettilihakset ja alavatsa on litteytynyt todella radikaalisti!   [eek]  

Suosittelen!   [thumb]

Maebel

• New Face
  • *
Re: Pilates
« Reply #10 on: October 30, 2005, 20:42:20 pm »
Entäs sitten tällainen juttu: Olen kuullut, että Pilateksella voisi saada pari senttiä lisää pituutta(jos siis on vaikka notkoselkä, kuten minulla). Onko tuo siis mahdollista? Voiko Pilateksella \\\"suoristaa notkoselän\\\"?