Author Topic: Hampaiden oikominen!?  (Read 8467 times)

Ice-Princess-

• Full Member
  • happy? yes, i am :)
Re: Hampaiden oikominen!?
« Reply #60 on: February 13, 2006, 21:33:55 pm »
no voihan mömmö :D :D no täytyy kysellä :D rautoja mä en haluis yhen hampaan takia :D

sAiJa

• Full Member
« Reply #61 on: February 15, 2006, 08:45:14 am »
no voihan mömmö :D :D no täytyy kysellä :D rautoja mä en haluis yhen hampaan takia :D

Uskon, ettet haluu  :1tongue:

Briitu

• Full Member
« Reply #62 on: March 29, 2006, 15:39:34 pm »
Jeps, minullakin oli tossa pari vuotta ne kun omasta tahdosta oikeastaan halusin vaikkei mulla mitään purentavikaa ollu tms.

Ihan hyvin se toimi ja nyt on nätti hammasrivi. :) Luulin et joudun pitää niitä rautoja vielä ku oon joku täysikänenki mut en viittätoista ehtiny edes täyttää ku sain jo ne pois.:)
Sitä niskavetoa olis tosin pitäny pitää joskus niinku joka yö esim. viikossa mut joskus mä hyvä ku pidin edes sitä joka kolmas yö. ;D Ku se alko sattumaan niin paljo hampaisiin et huh. :1crazy: Pääsin aikasta helpolla siis.
Enkä saanu edes sitä kitalaki juttua. :confused:

sAiJa

• Full Member
« Reply #63 on: March 29, 2006, 22:01:22 pm »
Mulla oli ihan sama juttu sen niskavedon kanssa  :D ja vähä myöhemmi sen kitalakijutunki kanssa  :1tongue: Ehkä just sen takii hampaat on hieman ulkonevat, mut oma vika. :)

heiniU

• New Face
  • *
« Reply #64 on: March 30, 2006, 09:26:59 am »
Pidin kaksi vuotta rautoja yhden hampaan takia  ;) silloin teinivuosina se tuntui maailmanlopulta, varsinkin kun rautoja ei tarvittu suoristamiseen vaan jonkinmoiseen purentavikaan.

Nuorille ( <15-16) pitäisi antaa enemmän faktaa raudoista ja niiden hyödyistä jne ettei laiminlöisi niitä omahoitoja ym. kuten suurin osa tekee! Sitten vanhempana ottaa päähän.

Ice-Princess-

• Full Member
  • happy? yes, i am :)
« Reply #65 on: April 03, 2006, 14:34:17 pm »
mulla ei oo purentavikaa tms kai :D mulla on yks hammas vaan vähän pois rivista tms.. mut no jaa. ehkä se siitä täytyy kattoo ku menee hammastohtorille.. :)

Äksy Ämmä

• Guest
« Reply #66 on: April 04, 2006, 11:36:26 am »
Hampaiden korjaaminen koettelee paitsi korjauttajan pinnaa myös kukkaroa. Millä tavoin usein uraansa aloittelevat nuoret kustantavat oikomishoidon, jos siihen ei yhteiskunnalta saa tukea? Millaisia hammasrivistön epäjärjestyksiä yleensäkään voi korjauttaa yhteiskunnan kustannuksin?

miespoika

• Full Member
« Reply #67 on: October 29, 2008, 00:19:28 am »
jotta mun purenta saataisiin korjattua, niin se olisi melkein 5000€ maksava kirurginen operaatio, jossa alaleukaa pidennettäisiin oikomishoidon jälkeen. siinä on riskinä mm. pysyvä tunnon heikkeneminen alaleuan alueella ja usean viikon letkuruokintaan joutuminen. toisaalta nykyinen purenta saattaa johtaa ongelmiin vanhemmalla iällä. oon vähän miettiny tota. hoito kestäisi muistaakseni pari vuotta. viisaudenhampaatkin pitäisi tuossa repiä irti.  :eek:
You're my doll, rock and roll, feel the glamour and pain
Kiss me here, touch me there, hanky-panky