Author Topic: Hampaiden oikominen!?  (Read 8467 times)

1819

• Guest
Hampaiden oikominen!?
« on: December 12, 2003, 18:47:00 pm »
Onkos jollakin kokemusta hampaiden oikomisesta!? Mitenkäs se käytännössä tapahtuu!? Entäs hintaluokka?! Kauan se kestää ...Kannattaako lähteä yksityiselle vai ...!?  pliis help mii....    [cry]

karin

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: December 12, 2003, 19:10:00 pm »
Minulla on pelkkää hyvää sanottavaa oikomisesta, vaikka silloin kun se tehtiin olin toista mieltä  [18_crazy]  
Minun onnekseni oikeomishoito aloitettettiin jo ala-asteella, ja sitä kesti viitisen vuotta. Mutta tuloskin on sen näköinen, kyllä kannatti! Suosittelen! Hinnoista en osaa sanoa, koska kohdallani se oli ilmaista, ja aikaakin on kulunut jo parikymmentä vuotta. Nyt olen "suoran rivistön" onnellinen omistaja. Oikomishoidon pituus riippuu tietenkin hoidon tarpeesta, monet selviävät vuodella parilla.

karin

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: December 12, 2003, 19:13:00 pm »
Niin, ja kohdallani hoito suoritettiin terveyskeskussa. Julkisella puolellakin saa hyvää oikomishoitoa, terveyskeskuksista löytyy usein lääkäri, joka on erikoistunut ko. alaan. Ja tietenkin tulee huomattavasti halvemmaksi, mutta ajat saattavat olla kiven alla...  [Frown]

1819

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: December 12, 2003, 20:18:00 pm »
Niin no mulle ei suostuttu tekemään oikomista silloin kuin pyysin ei kuulemma ollut muuta kuin kosmeettinen haitta... Mutta se on pahentunut... Olen jo täysi-ikäinen, ja ilmaishoidon voin unohtaa. Sitten kun "viisastun" eli viisaudenhampaat tulevat, tulee vielä lisää ongelmia... Mut jos tälle ei tee jotain niin koht ei enää tarvita hammaslääkäriä vaan prykiatria... Tää on nimittäin mulle todella suuri juttu... Missi- ja malli"ura" (mitä ei oo) kärsii... Koska en uskalla hymyillä, ja se taitaa olla the mainthing tällä alalla...  [Frown]    [cry]    [Roll Eyes]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: December 13, 2003, 19:19:00 pm »
Aikuisiällä oikominen on vaikeampaa, hampaat kun ovat jo asettuneet paikoilleen. Ne myös tuppaavat hakeutumaan herkemmin takaisin entiseen asentoonsa kun raudat on otettu pois. Kasvuikä olisi ehdottomasti paras aika korjata viat.
Jos kyseessä on pelkkä pieni kosmeettinen juttu, esim. etuhampaat törröttävät ulos tai ovat limittäin tai kakkoset ovat jääneet taaemmas rivistä, juttu on varsin yksinkertainen. Mutta jos siihen liittyy purentavikaa, kannattaa mennä yksityiselle. Muuten voi saada loppuiäksi kamalan päänsäryn ja menettää myös hampaita purennan väärän painopisteen vuoksi.
Kamalinta oikomisessa on sen vaaleanpunaisen kuuman tökötin laittaminen suuhun. (kun muotteja tehdään)

1819

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: December 13, 2003, 22:57:00 pm »
Niin no mulla on juuri se, että kakkoset on taaempana kuin etuhampaat... ja kolmoset taaskin liian edessä...  [thum]  
Pitäis mennä yksityiselle kun ei yleisillä saa mitään aikaiseksi... ne sanoo, et kosmeettinen haitta...

Nyt pitäis löytää hyvä lääkäri... ja kiinostais noi hinnatkin.. mulla ei nimittäi ole MITään aavistusta niistä...  [Roll Eyes]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: December 14, 2003, 19:33:00 pm »
Saako täällä muka mainostaa hyvää oikojaa? Vai sensuroiko Missi.net nimet täältä?

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #7 on: December 15, 2003, 13:16:00 pm »
Mulle tehtiin muutama vuosi sitten yksityisellä oikomishoito.Olin tuolloin juuri täysikäistynyt ja halusin aikas vinot etuhammpaat kuntoon.Remppa tehtiin sekä ylä- että alaleukaan.Aikoinaan kouluhammaslääkäri olisi halunnut poitsaa multa neljä hammasta ja oikoa sitten (ei kuulemma muuten mahtunu) mutta tuosta säikähtäneenä en ilmaishoitoon suostunut.Muutama vuosi sitten löytyi todella huippukirurgi, joka teki taikojaan.Huomaamattomalla valkoisella koneella meni yhteensä 6kk ja hampaat on nyt täydelliset.Hintaa oli mutta kannatti.Olen todella tyytyväinen lopputulokseen, enkä siis joutunut pitämään mitään kauheita koneita vuosikausia suussani, vaikka kyseessä oli ns. vaativa oikominen.
Jonkinmoiseen kipuun kannattaa kyllä varautua, mutta mitäpä ei nainen tekis ulkonäkönsä eteen..

1819

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: December 15, 2003, 23:38:00 pm »
Ihanaa! Tollasta ratkaisua etsinkin...  [Smile]   Mitäs sillä hoidolla oli hintaa!? Kertoisitko... vai onko salaisuus... ?? Jos täälä saa "mainostaa" lääkäriä niin neuvoisitko sen mulle... Tai voisit laittaa mulle postia.. please... tää on mulle oikeasti TODELLA tärkeä asia...  [cry]

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: December 22, 2003, 14:19:00 pm »
Moicca..ja sori että vastaaminen kesti.Jouluruuhkaan juutuin.. [Wink]  Tosiaan, oikomiselle tuli hintaa about 20 000 mk vanhaa rahaa.Maksoin viellä kätevästi kuukausierissä eli ei vienyt ihan perikatoon.Ja kyllä on mennyt tuo raha hyödylliseen tarkoitukseen, olen todella tyytyväinen lopputulokseen.Pistä vaikka mulle meili, niin annan ko. lekurin yhteystiedot, jospa hän pystys suakin auttamaan!Ja hyvää joulua!

Henu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: February 26, 2004, 19:15:00 pm »
Orcadie, voisitko hieman tarkentaa minkälaista
hoitomenetelmää käytit? Mitä tarkoitat
huomaamattomalla valkoisella koneella? Alkoi
todellakin kiinnostamaan   [Smile]

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #11 on: February 26, 2004, 22:54:00 pm »
Hallo Henu..Mulle kiinnitettiin hampaan pintaan pienet muoviset "priketit", jotka sijoitettiin sen verran ylös että ne jäivät puhuessakin huulen alle, ja ne värjättiin oman hampaan väriseksi.Prikettien välillä, siis hampaasta toiseen, kulki läpinäkyvä oikomis"ketju".Tätä ei todellakaan huomannut edes läheltä, jos ei osannut tarkasti katsoa. Tämä koje mulla oli kolme-neljä kuukautta, ja sen jälkeen se poistettiin.Ainoa miinus oli se, että ekan kuukauden suu oli helv. kipä, sillä koje kiristettiin todella tiukalle, että hampaat saatiin nopeasti liikkumaan. Mutta ei tuo kipu normaalia elämää haitannut.
Kun hampaat oli saatu siirrettyä "haluttuun tulokseen", kojeet poistettiin ja hampaiden taakse asennettiin metalliset listat, jotka auttoi hampaita uudelleenluutumaan haluttuun kohtaan ja tuki leukaluuta. Nää metallit, joita ei tunne eikä näe, mulla on ollut nyt jo monta vuotta ja hoitavan lääkärin mukaan viel 4-5 vuotta pidetään, jotta luutuminen voidaan täysin varmistaa.
Kuten jo sanoin, mä olen joka päivä älyttömän onnellinen lopputulokseen. Kovin moni ei meinaa uskoa, että mun hampaat on aidot, eikä esim. kuoritetut, koska niistä tuli aivan täydelliset. Suosittelen siis todellakin kunnon lääkäriä ja rohkeaa hoitoon lähtemistä muillekin, vaikka muuten en kauneusleikkauksia kannatakaan!

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: February 26, 2004, 22:57:00 pm »
Ja viellä lisäys Mummelin aiempaan kommenttiin: mulla ei kyllä mitään vaaleanpunaisia tököttejä suuhun tungettu. Hampaat ja kallo kuvattiin ja mitään muotteja ei tarvittu väsätä.Mutta ehkäpä se on niin että rhalla saa mukavuutta.. [Wink]

1819

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: February 26, 2004, 23:33:00 pm »
...Oisko susta kuvaakin  [Wink] ?
Kuulostaa aivan satumaiselta... kaikki niin helppoa... pitää nyt vain kerätä rahaa...   [Smile]

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: February 27, 2004, 08:45:00 am »
Lapushka: yritettään, yritettään, siis etsiä musta sellainen kuva jossa hampaat näkyis selvästi..bling!
Ei toi kyllä satumaisen helposti mennyt, mutta paaljon helpommin kuin olisin kuvitellut. Kouluajoilta kun viel muistaa niitä kavereita, jotka kulki jos jonkin moista rautalelua suussaan vuosikausia, niin kyllähän toi siihen verrattuna oli piece of cace..!