Author Topic: Laihduttaminen...  (Read 3431 times)

Jääprinsessa

• New Face
  • *
Laihduttaminen...
« on: September 19, 2003, 17:35:00 pm »
En tiedämitä pitäisi tehdä kun olen n.2 kuukkautta sitten ruvennut taas lihomaan. Sitä ennen söin ja liikuin todella terveellisesti, mutta nyt minulla on joku kauhea pakkomielle syödä kaikkea. Haluaisin siitä eroon ja olla taas samallainen, kuin ennen. Vaikuttaako se pituuskasvuuni, jos laihdutan 4-7kg?, mitat nyt 167/54 ja olen 13.v. Halaaisin, että olisin pitkä ja laiha, mutta mistä saisin taas motivaatiota syödä terveellisesti ja liikkua paljon

Triunfo

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: September 19, 2003, 19:35:00 pm »
Anteeksi nyt vaan, mutta oot hoikka, etkä mikään lihava. Mitään laihdutettavaa ei ole.

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #2 on: September 19, 2003, 19:52:00 pm »
Älä ala laihduttamaan ennenkuin olet pituuskasvusi kasvanut!   [Roll Eyes]  
Siis jos sulla on joskus mistä laihduttaa, nyt ei ole.
Nuorella pitääkin paino nousta suhteessa pituuteen. Jos kasvat pituutta, nousee painokin...
Odota vielä! Älä hellitä!
  [Roll Eyes]    [Big Grin]    [Wink]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

475

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: September 19, 2003, 20:14:00 pm »
Tuossa iässä en tekisi muuta kuin vaihtaisin karkit, limun ja leivokset ja jätskit marjoihin  (tähän vuodenaikaan pakasteisiin)ja odottelisin muutaman vuoden.

skandaalimissi

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #4 on: September 20, 2003, 15:53:00 pm »
Puolitoista vuotta sitten olin pahimmillaan 48-50kiloinen ja pituutta on kuitenkin 174cm...
Kuukautiset jäi pois melkein vuodeksi ja rasvaprosentti oli melkein kuolleen luokkaa...
Tähän nyt vaikutti lähinnä pitempi-aikainen sairaus joka minulla on ollut 14-vuotiaasta asti.Jatkuvasti väsytti ja nukahtelin huomaamattani,ei mielenkiintoa mihinkään.
Multa lewikattiin munuainen vajaa 8 kuukautta sitten ja parantuminen alkoi.
Ruokahalu palasi ja lihoin 11 kiloa.
Nyt olen energinen ja iloinen,positiivinen asenne palasi kaikkeen ruoan myötä.
Tottakai järkytti kun yhtäkkiä olinkin "lihava",mutta on niin vaikea rakentaa itsestään itselleen mieluisaa kuvaa.
Ainoa asia minkä huomioin tällä hetkellä on se,että on mahdottoman hyvä olla,on mieletöntä nauttia ruuasta ja omasta hyvästä olosta.
Salilla käyn epäsäännöllisesti ja taekwondossa säännöllisesti.Lenkkeilen päivittäin ja sen huomaa:Paino ei ole nyt pahemmin tippunut,vain pari kiloa,mutta kurvit on kiinteässä kunnossa ja linjakkaat.
Näin syksyllä ei voi muuta sanoa kuin että lenkille!Mikään ei voita kirpeän kuulasta lenkkeily ilmaa.  [thumb]

skandaalimissi

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #5 on: September 20, 2003, 16:01:00 pm »
Ja mummelin kommenttiin yhtyen:vaihda karkit marjoihin!
Varsinkin näin syksyllä on hyvä saada talven varalle vitamiineja marjoista ja hedelmistä.
Etsi myös itsellesi mieleinen liikunta harrastus,se voi kestää jopa läpi elämän jos tosissaan jostain innostut.
Itse olen treenannut taekwondoa lähes 12 vutta,vaikkakaan en parina viime vuonna kauhean aktiivisesti.Aloitin just uudestaan aktiiviharrastuksen ja suosittelen kaikille lämpimästi.  [thumb]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #6 on: September 20, 2003, 20:24:00 pm »
laskepa painoindeksi tarvitseeko laihduttaa

http://www.ktl.fi/ravitsemus/bmi.html

[Roll Eyes]    [thum]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: September 21, 2003, 08:47:00 am »
Skandaalimissi saanko udella?  [thum]   Kumpaa taekwon-doa harrastat WTF vai ITF? Ja mikä vyö sulla on?  [Cool]  Ajattelin vaan, kun lähipiirissäni on muutamia taekwon-doa harrastavia.  [Embarrassed]

Gizi

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: September 22, 2003, 11:07:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Jääprinsessa:
Vaikuttaako se pituuskasvuuni, jos laihdutan 4-7kg?, mitat nyt 167/54 ja olen 13.v.

Kuules! 13-vuotiaan ei pitäisi vielä edes miettiä laihduttamista!!! Järkyttävää jos sun ikäiset lapset jo miettivät ovatko he liian lihavia ja mitä voi syödä ja mitä ei. Itse tuon ikäisenä söin suurella halulla kaikkea ja paljon.
Elä lapsuutesi kunnolla. Jos jo noin nuorena aloitat laihduttamisen niin et pakolta ikinä tule saamaan normaalia elämää ja normaalia itsetuntoa..

skandaalimissi

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #9 on: September 23, 2003, 12:40:00 pm »
WTF reenailen ja ITF on tullut tutustuttua.WTF mulla on toisen asteen punainen.

1788

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: September 24, 2003, 00:37:00 am »
jääprinsessa... jos laihdutat nuo puhumasi ja ajattelemasi 7 kiloa,olet aivan LIIAN laiha. ei se olisi enää kivan näköistä! omaat nyt hyvän painon!   [thumb]

Joy

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: September 23, 2003, 15:05:00 pm »
"Painoindeksin viiterajat soveltuvat parhaiten 20-60 -vuotiaalle aikuisväestölle. Ennen pituuskasvun loppumista painoindeksiä ei yleensä käytetä lihavuuden arvioimisessa."
Eli tuo kommentti oli tuolta linkistä... Mie en kyllä huolehtis tuossa iässä myöskään kovin painostani, itse olin nuorempana alipainoinen ja jouduin lapsena syömään lääkettä joka kasvattaa ruokahalua. Ei paino silti meinannut nousta kunnolla normaaliksi. Mutta nyt vanhenpana on sitten alkanut kilot keräntymään...   [Roll Eyes]  
Laskinpa omankin painoindeksini tuossa samalla ja voin sen aivan hyvällä omalla tunnolla julkaista, vaikka ei se varmasti ketään kiinnosta: 27,3 lievä lihavuus.. Hehe. Parempi sekin kun langanlaiha.   [thumb]

Angela

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: September 25, 2003, 09:30:00 am »
Itse käytän riisi-laihista ennen kisoja...mutta tosiaan,jos nyt laihduttelet,ennen kuin olet kasvusi kasvanut,niin saatat jäädä lyhyeksi!

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #13 on: September 26, 2003, 00:03:00 am »
Riisi-laihista???....

475

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: September 26, 2003, 16:48:00 pm »
Angela varmaan puhuu tummasta riisistä. Valkoinen riisihän on yksi läskien aiheuttajista.