Author Topic: kokemuksia rakennekynsistä  (Read 4669 times)

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #30 on: January 10, 2004, 19:20:00 pm »
Angel!
Aivan todellakin..se mitä sinne kynnen alle voisikaan eksyä..hyh..en halua edes ajatella   [thum]

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #31 on: January 12, 2004, 08:53:00 am »
Niinpäs, totta.

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #32 on: January 12, 2004, 08:59:00 am »

Riikka81

• Full Member
(No subject)
« Reply #33 on: January 27, 2004, 21:45:00 pm »
Mulla on ollut akryylikynnet ranskalaisella manikyyrillä kohta vuoden ja olen ollut näihin tyytyväinen ja yllättynyt etten ole saanut kynsiä poikki kun ihan muutaman kerran.   [Wink]  Rahaahan näihin menee, mutta kai sitä vois turhempaankin/muuhunkin sen saman summan tuhlata..  [Smile]

*Cindy*

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #34 on: January 29, 2004, 21:57:00 pm »
Joo, nyt minäkin täällä maalla pääsin laittamaan kiitoksia Jennielle upeista kynsistä... eihän niistä voi kun pitää!Suosittelen  aivan  kaikille.    [love]        [love]        [love]    
Huomenna lähetään siun kanssa sit Lappeenrannan yöhön.   [Wink]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #35 on: January 29, 2004, 22:48:00 pm »
Pakko kommentoida tähän rakennekynsi-innostukseen.
  [Mad]  
Jos mallilla on merkittävän huomiotaherättävät rakennekynnet tulisi asia ilmoittaa asiakkaalle. Tässä oli juuri yksi kuvaus, jossa tytöllä oli ko. kynnet. Kun kuvan tilannut asiakas näki kynnet, jotka olivat kuvassa vielä tuotteen osittain peittävät, oli hän sitä mieltä, että kynnet on poistettava eli muutettava normaaleiksi kuvassa. Tämä vaatii sitten omat kustannuksensa ja ei aina edes onnistu hyvin. Oletetaan, että jos vaikka kynnen alla on jotain pientä tekstiä, niin sitä ei saada kuvankäsittelyllä esiin vaikka kynsi poistetaan (tyhjää vain).

Rakennekynnet ovat siis samanlainen ulkonäköhaitta kuin tatuoinnit tai lävistykset tai hammaskorut. Mallin pitäisi ilmoittaa tälläisistä ominaisuuksistaan silloin kun häntä ollaan valitsemassa. Kuvaustilanteessa on sitten enää usein mahdotonta ryhtyä vaihtamaan mallia.

Kohtuullista olisi, että kuvankäsittelykustannukset eivät koidu valokuvaajalle vaan mallille.

Sitten vielä se, että tälläiset kynnet tuntuvat olevan pelkästään naisten/tyttöjen suosiossa. Kukaan tuntemani mies, jonka kanssa olen asiasta keskustellut, ei ymmärrä miksi sellaiset täytyy olla. Luulisi rakennekynsien olevan vain haitaksi kaikissa töissä. Kauniimmaksi ne eivät mielestäni ketään tee (ainoa mahdollinen puolustus?).

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #36 on: January 29, 2004, 23:11:00 pm »
Mukava kuulla täällä toisenlaistakin kantaa rakennekynsiin! M on ottanut huomioon aika hyviä seikkoja...

Itsestäni sen verran, että omiin häihini otin moiset, ei kestänyt viikkoa niin jo peukalon kynsi irtosi ja vähitellen siitä parin päivän kuluttua muutkin, vaikka hoidin kynsiä ohjeiden mukaan... Tosin eipä tuo haitannu, sillä olo oli koko ajan sellainen ettei pysty mitään tekemään.

Nykyisessä työssäni en voisi rakennekynsiä kuvitellakaan, kun mun duunissa tehdään käsillä niin paljon, etteivät varmasti kestäisi päivääkään, lisäksi haittaisivat työntekoa...

Itseni mielestä kovin pitkiä rakennekynsiä ei voi sanoa hyvällä tahdollakaan kauniiksi. Itselläni oli ennen todella helposti lohkeilevat ja liuskottuvat kynnet, mutta löysin avun Mavalan kynsienhoitotuotteista, jotka todella tehoavat!

756

• Guest
(No subject)
« Reply #37 on: January 29, 2004, 23:20:00 pm »
Kuules nyt M.   [Smile]  Rakennekynsistä ei välttämättä edes huomaa etteivät ne ole aidot. Luulenpa, että kuvailemasi tilanne on erittäin harvinainen. Harvalla rakennekynnet ovat niin pitkät, että ne häiritsevät tavallsia töitä tai kuvauksia.
Luulenpa myös, että olet tavannut monia naisia, joilla on rakennekynnet ja olet luullut kynsiä luonnonkynsiksi. Ei rakennekynsien tarvitse olla sellaiset pitkät epäluonnolliset kasari-viritelmät. Luonnollisuus, sirous ja siisteys kunniaan.  [Smile]  
Itsellänikin oli pitkään ennakkoluuloja rakennekynsiä kohtaan. Omat kynteni ovat luonnostaankin vahvat ja hyvän muotoiset. Luulin, että rakennykynnet pilaisivat ne. Totuushan kuitenkin on, että mitä parempi oma kynsi on, sitä kauniimman rakennekynnenkin siihen saa muotoiltua.
Itse olen saanut pelkästään positiivista palautetta miehiltä. Aika monille miehille kynnet ovat "juuri se juttu" naisessa, kuten esim. pitkät hiukset tai korkokengät jne. Kauniit kynnet täydentävät kokonaisuuden.  [Smile]

756

• Guest
(No subject)
« Reply #38 on: January 29, 2004, 23:28:00 pm »
On tietysti töitä, joissa ei voi pitää pitkiä kynsiä, mutta sillä ei ole väliä ovatko ne rakennekynnet vai omat. Mulla on ollut pitkät kynnet vuosia jo ennen geelikynsiä, joten en oikeastaan huomannut eroa. Eikä mulla ole myöskää katkeillut eikä irronnut kynsiä.   [Eek!]  
Raknnnekynsiä on itse asiassa helpompi huoltaa kuin tavallisia. Ei tarvitse viilata eikä lakata. Riitää kun käy säännöllisesti huollattamassa. Voisiko helpompaa olla?  [Smile]  Rahaahan näihin menee, mutta niin menee muuhunkin kauneudenhoitoon ja voisihan sitä turhempaankin mennä.  [Embarrassed]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #39 on: January 29, 2004, 23:48:00 pm »
Kirjoitin edellä: Jos mallilla on merkittävän huomiotaherättävät rakennekynnet tulisi asia ilmoittaa asiakkaalle.

Siis sellaiset kotkankynnet, jotka oikein paistavat kuvassa katsojan silmiin häiriten kuvan alkuperäistä ajatusta.

Tavallisen oloiset kynnet on tietysti ok - olivatpa ne sitten alkuperäiset tai rakennetut. Siis eivät varasta huomiota kuvassa.

Eräs nuorimies huomautteli noista rakennekynsistä Mirja Pyykön JOS tv-ohjelmassa pari viikkoa sitten. Siinähän oli näistä kauneusasioista. Miehenä olen sitä mieltä, että naisen kynnet voi olla pitkätkin, kunhan tyyli säilyy luonnollisena. Kynnet kauneuden vuoksi - ei kynnet kynsien vuoksi (se on jo liikaa).

Jennie

• Full Member
(No subject)
« Reply #40 on: January 29, 2004, 23:55:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt M:
Luulisi rakennekynsien olevan vain haitaksi kaikissa töissä. Kauniimmaksi ne eivät mielestäni ketään tee

Näkökulmasi on kyllä mielenkiintoinen, mutta monesta asiasta olen eri mieltä. Vaikkapa tuo käsien kauneus. Olen ottanut ennen ja jälkeen-kuvia monien asiakkaitteni käsistä ja kyllä rakennekynnet (vaikka olisivat lyhyet ja ilman suosittua ranskalaista manikyyriä) muuttavat käsien ilmeen täysin - parempaan päin. Mikäli saan kuvia sähköiseen muotoon, voisin laittaa niitä vaikka tänne näytille, niin voidaan vertailla. Veikkaanpa, että aika moni pitäisi kauniimpana sitä rakennekynnellistä versiota... Erityisesti kynsienpurijoilla muutos on ilahduttavaa huomata, kun pahassa kunnossa olleet kynsinauhatkin tervehtyvät pikkuhiljaa (rakennekynsien myötä pureskelu loppuu).

On myös ikävää, kun ihmiset luulevat ettei rakennekynsillä voi tehdä mitään. Itse työskentelin kesän ajan päivittäistavarakaupassa jossa tahti on todella kova ja työ raskasta. Työ on lähinnä pahvilaatikoiden avaamista ja tavaroiden mättämistä hyllyyyn. Eikä kynsiä irronnut kertaakaan... Ehkäpä siksi minun on vaikea ymmärtää puhetta rakennekynsien epäkäytännöllisyydestä, kun tuntuu että ainakin omat rakennekynnet kestävät kaiken. Toista se oli luonnonkynnen kanssa.

Kynsien kestävyyteen vaikuttaa esimerkiksi se, onko oma kynsi öljyinen vai kuiva, millä menetelmällä kynnet on tehty (geeli, akryyli...), kuka kynnet on tehnyt (kynsienmuotoilijoitakin löytyy kaikenlaisia)... Tärkeää on, ettei yhden huonon kokemuksen perusteella yleistetä ja leimata kaikkia.  

Voi ei, voisin kirjoittaa tästä aiheesta vaikka kuinka paljon    [Wink] . No ehkä jatkan joskus kun ajatus on vähän kirkkaampi, nyt pitäisi olla jo nukkumassa   [Embarrassed]
Ei ole muuta pelättävää kuin pelko itse