Author Topic: kokemuksia rakennekynsistä  (Read 4669 times)

Jennie

• Full Member
kokemuksia rakennekynsistä
« on: September 17, 2003, 09:23:00 am »
Olen äskettäin alkanut tekemään opiskelujeni ohessa rakennekynsiä valokovetteisella LCN-geelimenetelmällä. Itselleni otin tällaiset kynnet viime tammikuussa ja olen vieläkin aivan ihastunut kyseiseen menetelmään. Tahtoisin kuitenkin ihan uteliaisuuttani kuulla mielipiteitä myös muista rakennekynsimenetelmistä (esim. akryyli). Joten kaikki rakennekynsistä innostuneet, mielipiteitä kehiin!    [Smile]
Ei ole muuta pelättävää kuin pelko itse

87

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: September 17, 2003, 09:36:00 am »
Itse käytän vain geelikynsiä (kärki valkoisella geelillä) ja olen ollut tyytyväinen. Kynsieni laittaja on kertonut, että akryyli ei jousta ja on tiukemmassa kiinni eli jos tapaturmaisesti lähtee kynsi niin lähtee pitkälti omakin kynsi helposti mukana. Geelissähän ei yleensä tätä ongelmaa ole.

Kova hoitaminenhan näissä on ja huollon joutuu teettämään 3-4 viikon välein, mutta on nämä sen arvoisetkin!

*Suski*

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: September 17, 2003, 11:34:00 am »
Jees, minulla on akryylikynnet olleet aina aika-ajoin ja ovat tosiaan siitä huonot, etteivät "jousta" mielestäni yhtään.
Todella kipeitä kynnenirtoamisia on sattunut, niin että puolet omastakin on irronnut mukana.

Paikka, jossa olen käynyt näitä ottamassa on Nail Fashion Hämeentiellä.
Paikkaa voin kyllä suositella lämpimästi!

angelical.

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: September 18, 2003, 00:39:00 am »
Mulla on ollu sekä akryyli että geelikynnet.. Viimeiset pari vuotta geelikynnet, ensin LCN:n ja nykyisin IBD:n geeleillä (ranskalainen manikyyri).. Tuntuis että IBD on mulle parempi/kestävämpi.
Mulla on huoltoväli nelisen viikkoa ja ihan kiva rahanreikähän se on.. mutta ilmankaan ei VOI olla   [thum]

Jennie

• Full Member
(No subject)
« Reply #4 on: September 17, 2003, 17:04:00 pm »
Joo, enpä minäkään rakennekynsistäni suostuisi enää luopumaan...

Itse olen Helsingissä käydessäni huollattanut kynteni Studio Stagessa Sturenkadulla, ja aina olen ollut TODELLA tyytyväinen lopputulokseen.

Nykyään huollan kynteni ihan itse   [Big Grin]

1882

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: September 17, 2003, 19:03:00 pm »
Ennen kynsien ottamista selailin keltaisia sivuja rakennekynsistä ja eteeni sattui mainos jossa suositeltiin silkkikynsiä rakennekynsien sijaan.
Päätin ottaa sellaiset ja olin todella tyytyväinen tulokseen.
Omien kynsien päälle laitettiin tippi, minkä päälle hengittävä silkki. Ne ovat ohuet ja todella aidon näköiset. Nainen suositteli kynsiä allergikoille.
Huoltoväli kynsissä jopa 6-12 viikkoa!!!
Kynsien laitto kesti kauemmin ja maksoi enemmän kuin rakennekynsien laitto.
Sain hyvät ja kestävät kynnet pitkäksi aikaa.
Suosittelen lämpimästi.
Nainen on kuulemma ainut tätinsä kanssa jotka tekevät silkkikynsiä Suomessa.

Heljä

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: September 17, 2003, 22:38:00 pm »
Nuo silkkikynnet kuulostavat kiinnostavilta.

Minna, laitatitko kynnet Helsingissä?

Amentes

• Full Member
(No subject)
« Reply #7 on: September 18, 2003, 10:54:00 am »
Silkkikynnet? Kiinnostaa, eli missä ja mitä maksaa?

5 vuotta sitten otin ekat kynteni (akryyli), mutta enpä kauaa ehtinyt niistä nauttia kun kynnenaluset tulehtui. Joka sormesta piti massat poistaa, ja jäljellë jäi paperin ohuet kynnet, jotka olivat vielä halki pituussuunnassa.   [cry]  Auts!

Geelikynsiä kokeilin seuraavaksi, ja niihin olen ollut erittäin tyytyväinen. Nyt vain oma kynsityttöni on lopettanut hommat (Sanna Snellmanink.)   [Frown]   joten hakusessa olisi taitava kynsienlaittaja (?)   [thumb]
A good nightmare comes so rarely
-while ordinary dreams are so easy to find

Gizi

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: September 18, 2003, 11:21:00 am »
Minulla on ollut pari kertaa akryylikynnet ja en ollut yhtään tyytyväinen niihin. Olo ei ollut luonnollinen ja niitä täytyi varoa koko ajan. Kynteni ovat vieläkin kauheassa kunnossa niiden jäljiltä. Moniin kynsiin jäi syviä uomia ja ne ovat todella rumia, ei voi käyttää kuin kirkkasta kynsilakkaa.
Haluaisin kokeilla geelikynsiä, mutta en tiedä haluanko pilata taas kynsiäni. Silkkikynnet kuulostavat myöskin hyviltä.
Kädet ovat kuitenkin tärkeä osa ihmistä niin tietysti kynnet täytyy olla kauniit ja terveen näköiset.. Omani eivät nyt ole.
Jääkö geelikynistä omiin kynsiin jäljet jos ne poistaa? Voihan tietysti käydä niin, että kun ne kerran laittaa niin niistä ei enää halua luopua.   [thum]

[ 18-09-2003, 11:22: Viestiä on muokannut: Gizi ]

Jennie

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: September 19, 2003, 00:00:00 am »
Minä ainakin suosittelen geelikynsiä lämpimsti. Geelit, joita itse käytän (LCN) ovat ainkin täysin hajuttomia ja myrkyttömiä ja menetelmässä omaa, luonnollista kynttä ei vahingoiteta. Se buffataan kevyesti ennen tipin ja geelin laittoa. Mikäli rakennekynnet halutaan poistattaa, geeli viilataan pois ja alta paljastuu oma, terve kynsi.

Tosin geelikynsien käyttäjät ovat yleensä niin tyytyväisiä kynsiinsä, ettei poistattamista edes harkita   [Big Grin]    [thumb]

Amentes

• Full Member
(No subject)
« Reply #10 on: September 19, 2003, 00:12:00 am »
Jos otatan geelit pois, alla oleva oma kynsi on hieman ohuempi kuin normaalisti. Tällä hetkellä yritän olla omieni kanssa, sillä entisöin uusia vanhoja huonekalujamme. Lakkapetsi tarttuu aika napakasti kynsiin ja hiominen pitkillä kynsillä osottautui hankalaksi.   [Wink]  
Mutta kohta taas kynsien laittoon, tosin edelleen en tiedä kelle seuraavalla kerralla menisin.   [Roll Eyes]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: September 19, 2003, 00:16:00 am »
Voin suositella Mansku 5 C:ssä (4. krs)työskenteleviä Annea ( Snappy Nails ) ja Johannaa (Kynsipiste). Tekevät kynsiä todella hyvällä hinta-laatusuhteella. He käyttävät muistaakseni Millennium -merkkistä geeliä, mutta samaa ainettahan nuo käytännössä nykyään ovat brandistä riippumatta.

[ 18-09-2003, 12:18: Viestiä on muokannut: Henna ]

Amentes

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: September 19, 2003, 00:23:00 am »
Henna

Kiitos vinkistä!  [smlove]  

Kumpi tytöistä tekee mahd. kapeita ja kärjestä ohuita kynsiä? Inhoan sellaisia ylöspäin leveneviä lapiomalleja ja kynnen kärjestä paksuja, joissa geelikerrokset näkyy (tiedät varmaan mitä tarkoitan).
  [Wink]

1882

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: September 19, 2003, 00:29:00 am »
Juups, eli Helsingistä silkkikynteni hankin.
Salongin nimi on muistaakseni Eeva`s Nails.
Kannattaa kurkistaa keltaisille sivuille, sieltä löytyy.
Kynsien laittaminen maksoi 105 euroa. Ei itseasiassa paha hinta kun huolto pitää tehdä vasta 6-12 viikon päästä.

87

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: September 18, 2003, 13:24:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Amentes:
tekee mahd. kapeita ja kärjestä ohuita kynsiä? Inhoan sellaisia ylöspäin leveneviä lapiomalleja ja kynnen kärjestä paksuja, joissa geelikerrokset näkyy (tiedät varmaan mitä tarkoitan).
   [Wink]

Anne käyttää ohuempaa geeliä, mutta myös Johanna teki sillä kun pyysin (vakkarina käyttämäni Annen ollessa too busy). Eiköhän ne viilaa kynnet sellaisiksi kuin haluat. Itse pidän tasakärkisistä enkä pidä pientä paksuuttakaan välttämättä miinuksena - kestävätpähän paremmin.