Author Topic: Onko mahdollista nopeuttaa pituuskasvua?  (Read 1062 times)

Jääprinsessa

• New Face
  • *
Onko mahdollista nopeuttaa pituuskasvua?
« on: August 05, 2003, 18:11:00 pm »
Onko mahdollista nopeuttaa pituuskasvua esim.akupunktiolla?...paljon maksaa? Olen nyt n.167cm ja haluisin olla ainaki 172cm.
Häiritseekö laihduttaminen murrosiässä pituuskasvua ja jos laihduttaa murrosiässä jääkö lyhyeksi?

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #1 on: August 05, 2003, 20:00:00 pm »
Et saa pituuskasvua akupuntiolla! Sorry vaan! Akupunkio on tarkoitettu lähinnä kivun ja säryn poistoon ja helpotukseen! Olen käynyt kaksi kertaa kahdella eri tohtorilla. kumpikin täysin erilainen tapaus! voisin omasta kokemuksesta sanoa että tytöillä loppuu pituuskasvu ennen 18 vuotta, 16 vuotta oli mulla itsellä. Eikä laihduttaminen siihen pitäisi mitenkään vaikuttaa, riippuu kuitenkin kuinka rankka laihdutus, mutta hormoonitoiminta menee aivan varmasti sekaisin!!   [Roll Eyes]    [Big Grin]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: August 29, 2003, 15:46:00 pm »
Pituuskasvua et valitettavast voi nopeuttaa..luonto hoitaa hommat kyllä kotiin jossain vaiheessa, sen sijaan laihduttaessaan kasvuikäinen nuori voi todellakin hidastaa kasvuaan ja myös tupakointi hidastaa ja tyrehdyttää pituuskasvua. Siis syö että kasvat, kohtuudella kuitenkin!  [Smile]

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: August 30, 2003, 22:12:00 pm »
Ikävä kyllä voin kokemuksen rintaäänellä kertoa, että murrosiän liian raju laihduttaminen ja voimakas fyysinen treenaaminen vaikuttavat pituuskasvuun.Itselläni pituuskasvu pysähtyi em. syistä jo nelitoistavuotiaana, ja vaikka kasvuennuste oli ollut reilusti yli 170cm, ei senttejä ehtinyt kertyä kuin 165..syynä nimenomaan liiallinen treenaaminen ja liian alhainen paino.Harrastin arvostelulajia kilpailutasolla ja päivittäisiä treenitnteja tuli useita.Paino keikkui neljänkymmenen kilon tasolla ja kun se viellä oli lihasta, ei ns. kasvumateriaalia kropalla sitten ollutkaan.Kukaan vain ei minulle tätä ajoissa kertonut, mutta haluan itse varoittaa nuorempiani ettette tee samaa virhettä.Älkää uuvuttako kasvavaa vartaloa.

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #4 on: August 31, 2003, 10:13:00 am »
Sulla on Orcadie samanlainen tausta näköjään kuin minullakin...
Ja aivan samaa mieltä olen asiasta, en suosittele liian kovia lajeja kenellekään.

Mikäs oli sinun lajisi?
Minun oli taitoluistelu, jonka aloitin 3-vuotiaana.

En voi tietenkään kieltää, etteikö kova treenaaminen pienestä pitäen olisi tehnyt minusta tietynlaista ihmistä...eli näen, että siitä on ollut paljon hyötyäkin.
Mm.kovan itsekurin koen edukseni.

Mutta omia lapsiani esimerkiksi en tule koskaan laittamaan tuon samaisen lajin pariin, ainakaan kilpailuryhmiin.
Harrastelijoillehan löytyy kyllä sitten omat juttunsa.  [thumb]

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: September 01, 2003, 00:21:00 am »
Mun lajejani olivat kouluratsastus ja tanssi.Ratsastusta, jota harrastin kansallisella tasolla en syytä mistään kauneusihanteesta, mutta kyllä se taitaa olla nimenomaan ratsastus jok mun kohdallaampui yli.Aloitin seitsemänvuotiaana ja jo kolmetoistavuotiaana ratsastin 2-3 tuntia päivässä täyttä treeniä.Sitten viellä tanssin, juoksin päivittäin ja kävin salilla.Ei siis näin jälkeen päin ajatelen ole mikään ihme ettei tyttö enää jaksanut kasvaa kun muutenkin mentiin jaksamisen rajoilla..

Orcadie

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: September 01, 2003, 00:24:00 am »
En silti koe mitenkään erityisesti asiasta kärsineeni, nimittäin fakta on että ainakin "palkintona" on nyt kaunis ja kiinteä kroppa jossa on kauniit lihakset.Sääli vain tuota pituuskasvua, koska kyllähän se on sulkenut mallinuralla ovia.

924

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: September 01, 2003, 11:41:00 am »
Olen lyhyt  [cry]  

Mutta... en ikinä kuitenkaan vaihtaisi pois reilun 10 vuoden ankaraa taitoluistelu treeniä.

Voisinhan olla pidempi, mutta mikään ei voi mennä luistelun edelle minun arvojärjestyksessäni.

Riippuu vähän ihmisestä mitä haluaa elämältä, ei lyhyet ihmiset ole aina tuhoon tuomittuja ja onnettomia..
....olenhan minäkin ajatellut, minkälaista olisi olla 175cm, mutta olen lyhyt ja........
......onnellinen  [king]    [angel]

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #8 on: September 01, 2003, 18:20:00 pm »
Kyllä vaan, urheilu on upea juttu!
Se kasvattaa ihmistä monessa suhteessa.

Eikä kova treenikään jätä ihmistä välttämättä lyhyeksi!
Hyvänä esimerkkinä vaikkapa Heidi Liimatainen, (Miss Suomi 2003-finalisti) jolla on pituutta upeat 177cm ja takana hurja urheilutausta, mm.SM-tason yleisurheilusta 5 mitalia.
Ja löytyyhän noita lukemattomia muitakin esimerkkejä.

Ihana juttu nuoruuden urheilussa on myös se, että hyvä peruskunto säilyy aina siellä jossain taustalla, vuosienkin karttuessa, kunhan joskus muistaa edes jonkin verran pitää sitä yllä.   [Wink]  
Lihaksetkin on siellä jossain piilossa ja tulevat suhteellisen iisillä treenillä taas haluttaessa ja ehtiessä esiin.
   [thumb]

[ 01-09-2003, 18:23: Viestiä on muokannut: Sasu ]