Author Topic: Missä vika kun en laihdu?  (Read 3721 times)

Priscilla

• New Face
  • *
Missä vika kun en laihdu?
« on: June 04, 2003, 20:47:00 pm »
Olen aika aloittelija näissä laihdutus hommissa, joten kaipaisin vähän apua. Lihoin edellisten e-pillereideni aikana 7 kiloa, joista olen saanut pois muutaman. Nyt lomalla kun aikaa on, olen yrittänyt aloittaa kunnon laihdutuskuurin.
Ongelma vain on, etten laihdu. Siispä haluaisin tietää että missä vika, kun olen aloittanut säännöllisen kuntoilun, pääasiassa kuntosalilla (kuntopyörällä ajoa ja sitten kunnon treeniä), toisinaan lenkkeilyä. Olen käynyt netistä löytyvän Kuntoneuvolan EnergyNetissä laskemassa päivittäisen kaloritarpeeni, joka on n. 2140 kaloria (jos oikein muistan). Syön kuitenkin reippaasti alle sen, yleensä alle 1500 kaloria/pv ja kulutan siitäkin ainakin 300 kaloria kuntoilemalla. Missä siis vika kun en kuitenkaan laihdu?? Vaivoin saan painon pysymään tasaisena. Olisin oikeasti todella kiitollinen, jos joku vastailisi kysymykseeni ja jos laittaisitte muitakin laihdutusvinkkejä.

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: June 04, 2003, 21:30:00 pm »
Syöt aivan liian vähän ja luultavasti yksipuolisesti!
Syö ainakin tuo 1500 kaloria plus liikunnalla kuluttamasi ja tutustu Kutrin laihdutussivuihin, jotka ovat tosi hyvin ja kansantajuisesti kirjoitettu.

www.kutri.net

Priscilla

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: June 04, 2003, 22:44:00 pm »
Siis onko totta, että kaloreita pitää dietilläkin saada tarpeeksi? Kun jotenkin kuvittelee, että kun syö vähemmän niin laihtuu enemmän. Minkälaisia kokemuksia muilla "kaloreiden laskijoilla" on?

1753

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: June 05, 2003, 10:00:00 am »
Kuulostaa vähän oudolta ettei tuollainen kalorimäärän pudotus muka tepsi. Laihtuminen ei ole mitään yliopistomatematiikka vaativa suoritus. Nyrkkisääntönä laihduttamisessa on nimenomaan se että syö vähemmän kuin kuluttaa. Ei voi olla kyse edes säästöliekistä, koska tarpeen ja sisäänoton ero on noin dramaattinen. Jäljelle jää vain yksi vaihtoehto: jompikumpi on laskettu täysin väärin. Joko kulutus taikka syöminen.

Aina täytyy huomioida kaikki syöminen kun pidetään päiväkirjaa ruokavaliosta. Kaikki retkahdukset täytyy huomioida.

Neuvo: pidä tarkkaa kirjaa siitä mitä syöt ja kuinka paljon kulutat liikkumalla, sykemittari on hyvä olla olemassa. Ja hanki kunnollinen laskuri joka laskee "moottorisi" kulutuksen oikein. Kuukauden aikana keräät sellaisen määrä dataa jonka avulla varmasti selviää missä mättää. Ja jos ei selviä, niin ravintoterapeutin, taikka lääkärin juttusille. Voi olla harvinainen aineenvaihdunnallinen sairaus tms. taustalla. Mutta yleensä ei.

Esim. litrassa kermajäätelöä on 1500-2000 kcal... sen takia juuri kaikki pitää laskea.

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #4 on: June 05, 2003, 10:40:00 am »
Laihduttaminen on pitkäaikainen juttu jos haluaa painon pysyvän samoissa lukemissa. Jos nipistää ruoassa on sen oltava monipuolista jotta jaksat myös kuntoilla. Aluksi paino ei välttämättä edes putoa voipi jopa nousta, mutta älä anna periksi vaan jatka samaan malliin. Kuntoilu tuo nälän tunnetta joten syödä täytyy mutta katsottava mitä suuhunsa laittaa. ei mitään lenkkimakkaroita ja ällön makeeta varsinkaan illalla ennen nukkumaanmenoa. Tsemppiä!  [Smile]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

Trump

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: June 05, 2003, 13:59:00 pm »
En tiiä näistä laihduttamisista , mutta ajattelin tuollaista kokeilla lomalla:

http://www.mainio.net/article.asp?path=1;1132;1136;41242;41243;41244;32924&subpage_id=32939

Läskit tulee varmaan yhtä nopeeta takasin ku mitä poieskin saa (jos lähtee ollenkaan)...

R

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: June 05, 2003, 14:22:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Rumarko:

Läskit tulee varmaan yhtä nopeeta takasin ku mitä poieskin saa (jos lähtee ollenkaan)...

Todennäköisesti jotain vieläkin kurjempaa, eli menetät lihasta ja nesteitä ja saat tilalle läskiä...
Näin tämä meidän luolamies-mekanismi toimii vielä tänäkin päivänä.   [Wink]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #7 on: June 05, 2003, 18:52:00 pm »
Rumarkon linkki on todella tarkoitettu muutaman kilon nopeaan laskuun ja ne tulee takaisin varmasti kuurin loputtua. Elimistö pidetään kevyemmällä sapuskalla ja sitä pitää jatkaa oikeaoppisesti eteenpäin ettei paino nouse. Oluthan turvottaa melkoisesti!!   [Roll Eyes]    [Smile]    [Wink]

Gymgirl

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: June 05, 2003, 22:20:00 pm »
EGE:lle...

Niin kuten sanoit kannattaa tarkkailla minkä verran energiaa OIKEASTI syö ja kuluttaa...Sunkin kannattaisi varmaan ottaa vaaka ja laskin oikeaan käteen ja laskea uudestaan litra jäätelön kalorit...litrahan tunnetusti painaa vajaa 500 g.  [Roll Eyes]  
Hmm...

756

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: June 07, 2003, 00:37:00 am »
Mä oon kerran kokeillu tota laihdutuskeittoa. Kestin sitä kuuria kaksi päivää. Keitto oli ihan kamalan makuista. On totta, että noiden pikadieettien jälkeen kilot tulee varmasti takaisin. Mutta toisaalta, tollasen kuurin aikana tulee ainakin kevyt olo. Ja jos on tavoitteena pudottaa vaan muutama kilo, niin voi vaikka onnistuakin.  [Smile]

1753

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: June 06, 2003, 14:57:00 pm »
Gymgirl oli oikeassa. Tässä se nähtiin taas. Mikään ei ole niin itsestään selvää...

Mutta onhan toki jäätelöitäkin erilaisia... Esim näitä mihin on tungettu puolikas suklaalevy sekaan... Heheee! Sen takia tuollainen veltto rajaus vain liukastuttaakseni aivotoimintaanne.

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #11 on: June 06, 2003, 20:39:00 pm »
Nämä keveät kuurit ovat lähes verrattavissa paastoon. Paastossa suolisto lepää mutta näissä keveissä laihdutuskuureissa tietty syödään mutta tulee keveämpi olo, kun ei ahdata mahaa täyteen. Ne vielä parantavat suoliston toimintaakin ja suolisto toimii. Laihduttamisen tavoitehan on vähän kerralla mutta useasti päivässä.   [thum]

Priscilla

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: June 07, 2003, 16:24:00 pm »
Listaan kyllä kaiken syömäni ja iltaisin lasken energynetin ohjelmalla paljonko kaloreita on tullut. Myös kalori tarpeeni on laskettu samaa ohjelmaa käyttäen. Voiko tässä ohjelmassa jokin mättää sitten?

Priscilla

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: June 07, 2003, 16:31:00 pm »
Niin ja pitää vielä lisätä, että harvemmin nyt olen syönyt mitään makeaa ja jos olen niin vain pienen määrän ja kalorit on varmasti laskettu mukaan. Eli repsahduksia ei ole tullut.Enkä kyllä mitään aineenvaihdunta ongelmaa ole havainnut.

Toistaiseksi aion nyt kokeilla tuota lahdutus tapaa, että kolmen tunnin välein pieniä välipaloja ja tarpeeksi kaloreita, jottei elimistö käy säästöliekillä ja sitten sitä liikuntaa myös. Kun ainakin tuo ensin kokeilemani "liian alhainen kalorimäärä"- dietti ei tuntunut toimivan.

Lähdenkin tästä lenkille.  [Smile]  Kommentoikaa lisää!

Trump

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: June 07, 2003, 17:49:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Princess:
Mä oon kerran kokeillu tota laihdutuskeittoa. Kestin sitä kuuria kaksi päivää. Keitto oli ihan kamalan makuista.

Tossahan saa maustaa tota keittoo miten haluaa. Luulis että noilla mausteilla saa mistä keitosta tahansa syötävää  [Smile]

Varsinkin jos pitää tulisesta ruuasta...