Author Topic: Tehokkaimmat kuntoilu-lajit  (Read 1066 times)

Jääprinsessa

• New Face
  • *
Tehokkaimmat kuntoilu-lajit
« on: May 06, 2003, 07:52:00 am »
Tiedätteko mitkä kuntoilu-lajit polttavat rasvaa tehokkaimmin? Olisi tarkoitus kesällä treenata kroppaa parenpaan kuosiin.
Mitkä laitteet kuntosallilla ovat tehokkaimpia takapuolelle, vatsalle, reisille ja käsivarsille?
Mitä minun pitäisi tehdä, että pystyisin vastustamaan kaikkia karkkkeja ja ynnä muita?
Yleensä laihdutukseni on kaatunut juuri siihen,että on alkanut tehdä mieli jotain hyvää.

87

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: May 06, 2003, 09:48:00 am »
Sellaiset kuntoilulajit ovat tehokkaimpia joita jaksat harrastaa pitempään kuin kaksi viikkoa. Suosittelen aerobisen treenin ja lihaskuntoharjoittelun yhdistämistä eli pari kertaa viikossa punttitreeni ja loput aerobista. Kesällä esim. rullaluistelu ja pyöräily on loistavaa treeniä.

Jos sulla ei ole mitään kokemusta punttitreenistä suosittelisin että menisit salille, jossa sulle tehtäisiin oma treeniohjelma ja näytettäisiin miten liikkeet tehdään oikein. Muuten homma menee pelkäksi huitomiseksi josta ei ole mitään hyötyä.

Muista treenata jokaista lihasryhmää ja käyttää painoja niin paljon kuin jaksat nostaa. Hyvä toistomäärä on jaloille n. 15 ja yläkropan lihaksille 10-12 per liike, kolme sarjaa kutakin liikettä. Viimeiset toistot pitäisi mennä jo hampaat irvessä, jotta harjoittelu on tehokasta.

Mulle on makeanhimoon auttanut yleensä juurikin tuo kuntoilu. Lenkin jälkeen on niin sporttinen olo ettei namia tee mieli. Toinen juttu on että ei vaan osta niitä herkkuja kotiin ja jos ostaa, niin sitten esim. vain vähän karkkia. Ei ole pakko aina vetää koko 200 g:n pussillista kun irtokarkkeja saa pienemmissäkin erissä. Pidä kerran viikossa herkkupäivä niin muina päivinä on helpompi kieltäytyä kiusauksista.

Tsemppiä! Ja muista, että laihdutus ei ole mikään väliaikainen kuuri jonka jälkeen saa taas lössähtää, vaan tavoitteena pitäisi olla pysyvät muutokset. Siksi ei heti aluksi kannata vetää itseään liian piippuun.

399

• Guest
(No subject)
« Reply #2 on: May 06, 2003, 10:22:00 am »
Joo Hennan kommentissa on viisauden alku   [Big Grin]  

Sellaisen vielä lisäisin, että jos urheilu ei ole luonnostaan mikään henki ja elämä, niin juuri motivaatio on se suurin ongelma. Mä suosittelenkin ihan yleisesti asennemuutosta suomalaisille, ihan turhaa maksaa hirveitä hintoja kaiken maailman treeneistä ja saleista jos se jää siihen. Yleensä nämä ihmiset salin jälkeen hyppää autoon ja käyttää hissejä ja liukuportaita pieniäkin matkoja varten sen sijaan että käyttäis sitä omaa kroppaansa. Kuitenkin just se säännöllinen liikunta on kaikkein tärkeintä, joka päivähän pitäis liikkua ainakin se puol tuntia ja saada syke nousemaan.

Peruskuntoa, myös lihaskuntoa ja sitä rasvan polttoa, saa aikaseks myös siis tällä hyötyliikunnalla, eli jalat käyttöön. Siihen päälle kun sitten lisää sen salitreenin ja kesällä vaikka rullaluistimet matkojen taittoon, niin pitäis tuloksia syntyä   [thumb]

Liini

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: May 07, 2003, 10:13:00 am »
Ja sen herkkupäivän voi pitää hyvällä omallatunnolla! Silloin ei tarvitse miettiä mitä ja kuinka paljon syö...  [Big Grin]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: May 07, 2003, 10:20:00 am »
Minusta tuollaisen herkkupäivän tuloksena on vain ähky olo. Parempi on ottaa joka päivä treenin jälkeen palkinnoksi pari karkkia suuhun.

sweetie

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: May 13, 2003, 20:05:00 pm »
[thumb]  Eipä tuohon oikein muu auta kuin kuntoilla säännöllisesti esim. rasvaa polttavat "jumpat" 3 krt/vko! Mitäs kokeneemmat sanoo, kuinka kauan kestää päästä timmiin kuntoon? Itse veikkaisin, että n. 1/2 vuotta siinä menee.

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: May 13, 2003, 22:32:00 pm »
Kuntoon pääseminen,siis todelliseen kuntoon ilman että on onnistunut liian niukkaenergisellä dietillä liian nopeasti "surkastuttamaan" lihakset rasvan sijaan,vie aikaa..mutta sitkeys ja oikean informaation hyödyntäminen tuo tulosta.  [Smile]   Itse olen kokenut hyödyllisenä kuntoilussani toisten harrastajien vinkit,fitness-lehdet (ei siis mitkään naistenlehtien humpuuki vinkki-osiot..), ja ihan terveen järjen käytön,pikkuhiljaa oppii kuuntelemaan kroppaansa ja tietämään mikä on hyväksi.
Tunnetusti aamu-aerobinen liikunta on hyväksi rasvanpolton kannalta.

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #7 on: May 15, 2003, 14:06:00 pm »
Jeps, tehokkainta on harrastaa lajia, josta itse pitää ja jossa jaksaa käydä säännöllisesti.

Ja mitä tahansa tekee niin tekee sen täysillä! Esimerkiksi aerobicissa tai tanssitunnilla näkee niitä, ketkä tekevät, mutta laiskasti ja eivät siksi hikoile/hengästy/rasitu ollenkaan ja niitä, jotka tekevät ja täysillä ja se myös näkyy! Eli omalla panostuksella on suuri merkitys!

Itse aloitin lenkkeilyn nyt kun tanssitreenit jäivät tauolle. Sitä voi tehdä melkein missä vaan ja milloin vaan, siksi se on niin upeaa  [Big Grin]