Author Topic: Hius-huolia  (Read 2145 times)

Jääprinsessa

• New Face
  • *
Hius-huolia
« on: May 06, 2003, 07:43:00 am »
Kävin juuri Espanjassa ja kampaamoiden halvat hinnat houkkuttelivat. Menin sitten värjäyttämään hiuseni, mutta vaikkka minulla oli kampaajalle kuva minkä väriset hiukset haluan, hiuksiini ei väriä paljon tullut ja kaiken lisäksi kampaaja pilasi hiukseni harjaamalla niitä liian kovakouraisesti. Siis kysymys kuuluu tiedättekö mikä tehoaa  kuiviin hiuksiin ja lähes kuolleisiin latvoihin, kun en haluaisi hiuksiani leikata?

69

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: May 06, 2003, 13:43:00 pm »
Mun neuvo olis, että Papulle Fredalle ja hän kertoo mitä voi vielä tehdä.

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #2 on: May 07, 2003, 08:38:00 am »
Suosittelen syvähoitavaa hoitoainetta ja rakennepaikkaavaa, ainakin latvoihin jos tuntuu että on liian rasvasta koko päähän laiittaa..muualle voit laittaa jotain vähän kevyempää, mutta hoitavaa.Tässä muutamat ihan hyvät hinta-laatusuhteiset tuotteet:Kaikki ovat siis kampaamo-tuotteita,
Esim. Goldwellin LC2(hyvä ja miellyttävä tuoksu)+Definition(aika kevyt,miellyttävä tuoksu,hoitava) sarja on hyvä,
Cutrinin oyster-sarja(pehmeä tuoksu tässäkin), Sebastian(hieman kalliimpi,muttei liian hintava), ja Schwarzkopfin Bonacure(TOSI hyvä rakennepaikkaaja!ei ihan jokapäiväiseen käyttöön,mutta muutaman kerran viikossa,tuoksu hieman voimakkaampi,muttei minusta paha..).. Oma hoitoaine suosikki on että laittaa Golwellin definitionia koko päähän ja lisäks latvoihin pienen ylimäräisen veden puristelun jälkeen Schwarzkopfin Bonacurea)..shampoona samaa sarjaa, mikä on hoitoainekkin..Kannattaa kuitenkin vaihdella tuotesarjaa, eli ei käytä pitkiä aikoja samaa tuotetta, sillä olen ainakin huomannut että hiuspohja alkaa rasvoittumaan ja kun kokeilee taas purkillisten jälkeen jotain muuta valmistajaa, tuntuu ilmavammalta ja kevyemmältä.Muistathan huuhdella hoitoaineen viileällä vedellä pois, jotta hius sulkeutuu ja pitää sisällään jäljellä olevan hoitoaineen, eli riippuu ihmisestä, mutta itse "jätän" aina hieman hoitoainetta huuhtelun yhteydessä.Hiuksista tulee sileämmät, helpommin harjattavat, kuivuessaan ilmavammat.Ja mikäli föönaa kuivaksi, on vielä hyvä hoitoaineen "jättämisen" jälkeen laittaa jotakin jätettävää hoitoainetta, sillä föönaus kuivattaa hiusta ja jos hiuksesi on kuivat, ne myös luonnollisesti katkeilevat enemmän.Jätettävää hoitoainetta voi toki laittaa (ja kannattaakin) vaikkei föönaisikaan hiuksia kuivaksi.
Johan tuli selitettyä monimutkaisesti ja pitkästi!    [thum]   ..mutta kysykää niin voin koittaa selventää    [Big Grin]

[ 07-05-2003, 08:45: Viestiä on muokannut: Nora ]

Elwira

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: June 08, 2003, 15:08:00 pm »
Kampaajana annan semmosen vinkin että jos haluat todellakin rakennepaikkaavaa niin osta Redkenin tai Lanzan tuotteita. Nämä tuotteet ovat kasvipohjaisia...eli ei silikonijohdannaisa tipan vertaa. Useissa tuotteissa kun käytetään silikonijohdannasia jonkin verran on ne poishuuhdeltavia tai ei mutta en suostu muita itse käyttämään. TIGI:ä käytän myös ihanien tuoksujen vuoksi ja se että joitoaine voi olla myös hoito samalla kun pitää pidemmän aikaa. Kun on joskus meinannut tukka tippua päästä niin Redekenin CAT treatment on ollut luxusta. Korjaa hiuksi 65% ja tämä tuote pelaa hyvin. Kuiviin luonnokiharoihin tai muuten vaan rapistuneille hiuksille kannatta käyttää koko All Soft sarjaa. Tuotteet ovat erittäin riitoisi koska niitä ei mätetä koko purkkia päähän vaan puoli teelusikallista. Suosittelen näitä sarjoja kovasti jos haluaa tukan oikeasti kuntoon.  [thumb]

sweetie

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: September 08, 2003, 21:23:00 pm »
Noissa on vaan otettava huomioon hiustenlaatu. Jos käytät liian hoitavia aineita, voit saada lässähtäneet ja veltot hiukset.

Sari

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: September 14, 2003, 11:27:00 am »
yksi erittäin hyvä ja edullinen hoitoaine kuului ennen Bodyshopin valikoimiin : Brazil nut damage care conditioner. Aivan huipputuote ja korjasi minun hiukseni oikein hyvin. Ikävä kyllä jostain ihmesyystä lopettivat tämän tuotteen valmistuksen  [Frown]  
Ilmeisesti Bodyshopilla vaihtavat säännöllisin väliajoin koko tuotevalikoimansa.

Nenna

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: September 27, 2003, 18:54:00 pm »
Hiushuolia..no minulla on ollut hiushuolia aina..johtuen hiusten värjäämisestä..mutta olen huomannut että kun aloin käyttämään kampaamon tuotteita niin hiuksista tuli kiiltävät ja hyvä kuntoiset ensin piti kokeilla kaikkea mahdollista mitä myyjä suositteli, mutta sitten pitkällisen tutkinnan ja kokeilujen jälkeen olen löytänyt minulle parhaiten sopivat tuotteet.. jos hiukset ovat sähköiset ja pöhöttää niin suosittelen lämpimästi bonacuren latvasuojaa tai silkki tippoja tai kumpaakin yhdessä.. kannattaa kokeilla!

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: September 27, 2003, 19:59:00 pm »
Redkenin Extreme sarja on tehty kuiville hiuksille, käytän sitä silloin tällöin, jos hiukset tuntuvat kuivilta, varsinkin Deep fuel saa näyttämään hiukset upeilta. Yleensä käytän Redkenin All Softia, pitää hiukset pehmeinä ja terveinä. Niin ja kaikille vinkkinä, Tigi ja Redken ovat kalliita tuotteita suomessa, mutta englantilaisista nettikaupoista niitä saa todella halvalla, alle puoleen hintaan postikulujen kanssa, lisäksi paketit tuolevat perille kolmessa päivässä kotiovelle!  [beauty]

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: September 27, 2003, 23:07:00 pm »
Jösses!!! Onks toi totta???!! Nyt alkaa vissiin sit postin välityksellä tilailu! Kiitos vain hirmuisesti kun kerroit tuon!  [thumb]

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: September 27, 2003, 23:09:00 pm »
Hei, mä varmaan kyselen sulta tarkempia ohjeita tässä piakkoin...niin, jos voisit sit vähän helppiä meikäläistä noissa tilaus asioissa?  [Big Grin]

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: September 28, 2003, 10:08:00 am »
On kaksi nettikauppaa, josta olen tilannut, tietenkin tilaamiseen tarvitaan Visa tai Mastercard tms. luottokortti. Eli suosikki kauppani on www.lookfantastic.com tilaukset tulee n.3-5pvä:ssä. Ja tähän mennessä aina ehjinä. Kannattaa tilata valmiita paketteja, missä on kolme/neljä saman sarjan tuotetta, koska jokaisesta tuotteesta veloitetaan erikseen postikuluja, mutta paketista vain yhdet. Tosin vaikka tilaa erikseen, niin tulee ne silti paljon halvemmiksi kuin suomessa! n.13€/plo... Yksitellen sitten vähän kalliimmiksi. Toinen netti kauppa on www.hqhair.com, mutta siellä on hivenen kalliimpaa ja tavarat ovat tulleet joskus rikkinäisinä perille.  [cry]  Mutta vihjeenä tuolla hqhairissa on kaikkea muuta mukavaa mm. Bloomin meikkejä ja Tony&Tinaa. Niin ja tuolla lookfantasticissa myös Paul Mitchelin hiustuotteet ovat todella halpoja... Ei voi kuin ihmetellä, miksi nuo tuotteet suomessa maksavat niin hirveästi? Kun taas Wellat, L`orealit yms, ovat tuolla oikeastaan melkein saman hintaisia kuin suomessa, ei yhtä paljon halvempia. Mutta nuo mitä myydään suomessa kamalaan hintaan, on puolet halvempia.  [thum]

1060

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: September 28, 2003, 10:22:00 am »
Jätä tuo pilkku pois tuolta hqhairin lopusta pois niin saattais toimia... Eli www.hqhair.com

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #12 on: September 28, 2003, 14:48:00 pm »
Jonayla, kiitos ihan hirveesti! onkos täällä muita, jotka ovat tilanneet tuolta Englannin päästä noita tuotteita?? Taidan tuota Redkeniä tilata. Kun on tuo oma hius ja päänahka saanut kärsiä yhtä sun toista, niin varmaan Redkeniin voinen sitten luottaa tällä saralla! Tuo Extreme - sarja on varmaan sitten se paras vaihtoehto tälläiselle kuivalle ja ohuelle(lue ohentuneelle) hiukselle? Menen nyt katsastaan niitä sivuja!   [Big Grin]  
  Ai niin , siitä kortista...Multa löytyy vain tuo Visa Electron..et ilmeisesti täytyy turvautua äidin korttiin tässä tapauksessa   [thum]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: September 29, 2003, 16:35:00 pm »
Nimimerkkisi antaa ymmärtää että lentelet harva se päivä ulkomailla ja voisit käydä itse ostamassa Englannista hiustenhoitotuotteet jotka haluat?????????????

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: September 29, 2003, 17:53:00 pm »
mummeli, jonnin vuoden kuluttua kyllä   [Big Grin]  , vielä ei ole ikää ihan tarpeeksi!...pari vuotta pitää vielä jaksaa odotella...  [Wink]