Author Topic: KUNTOSALIT ja treenaus  (Read 5808 times)

399

• Guest
KUNTOSALIT ja treenaus
« on: April 19, 2003, 19:02:00 pm »
Kertokaas millä salilla treenaatte, mikä on salin ilmapiiri ja millasta porukkaa siellä käy. Kuinka moni yleensä käy salilla tai harrastaa muuta treeniä?

69

• Guest
(No subject)
« Reply #1 on: April 19, 2003, 22:57:00 pm »
Treenaan painoilla, mutta en salilla.

Niko Palmu

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: April 20, 2003, 19:49:00 pm »
Treenaan yleensä duunin punttiksella.
Melkein aina saan treenata yksin, koska treeniaikani sijoittuu yleensä 23-5 välille yöstä. Ja ilmapiirihän on mitä mahtavin.  [Smile]

Annemari

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #3 on: April 22, 2003, 08:56:00 am »
En ole vielä löytänyt tai valinnut ns.omaa saliani, mutta tällä hetkellä käyn vaihtelevasti Kampin Motivuksessa, joka on pieni, mutta erittäin viihtyisä. Lisäksi käyn Esport Helsinki salilla, joka on uusi sali kiasman vieressä (uudet laitteet ja ihan ok..mutta liikaa ihmisiä)
ja myös Ruoholahden Wellnessissä. Kesän jälkeen valitsen omani, kunhan alan käymään salilla säännöllisesti  [Smile]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: April 22, 2003, 16:23:00 pm »
Punttitreeniä teen lähinnä jommalla kummalla duunin punttisaleista, siellä on hyvät peruslaitteet, kattavat irtopainot ja ruhtinaallisesti tilaa.  [Wink]

Aerobicissä ym. käyn Ruoholahden Wellnessissä. Siellä on siistit tilat ja aika lailla kaikenlaista porukkaa. Tuntivalikoima on hyvä ja monipuolinen ja julkiset kulkuyhteydet on hyvät, mikä on mulle aika tärkeä pointti.

Kieli pitkällä odotan mitä loppuvuodesta avattavat Wellness Rautatieasema ja Megahertsi (Herttoniemessä) tarjoavat.

Nora

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #5 on: April 23, 2003, 09:08:00 am »
Ennen kävin duunin salilla, ei liikaa ihmisiä ja saa tehdä omassa rauhassa. Mutta nyt tosiaan kun aloin kulkemaan kimppakyydillä töihin, en voi jäädä salille ja siks leukaa onkin tullut mahan lisäks lisää   [cry]    [18_crazy]  ..Eli ne matkayhteydet on tärkeet ja siks oonkin harkinnu meneväni samalle salille mieheni kanssa..  [thum]  ..saan kyydinkin...hmmm..  [Wink]

65

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: April 23, 2003, 11:22:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Henna:
Kieli pitkällä odotan mitä loppuvuodesta avattavat Wellness Rautatieasema ja Megahertsi (Herttoniemessä) tarjoavat.

Elokuussa avataan Ruoholahden Wellnessissä noin 800 neliön lisäosa rakennuksen länsipäästä. Sinne siirtyy mm. vanha "Gold's Gym:n" heavy duty laitekanta ja uusia Kraftwerk laitteita.

Näin "örisijät" pääsevät omalle osastolle!

Tilalle Ruoholahden "punaiseen osaan" josta laitteet siirtyy, tulee aerobisia ja kevyempää laitekantaa.

Et ole muuten Henna käynnyt vieläkään noutamassa nimpparilahjaasi!? Laita mulle vaikka joku postiosoite sähköpostilla, niin hoidan vaikka postin kautta.

399

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: April 23, 2003, 13:17:00 pm »
Monella taitaa olla sponsorisopimus jonkin kuntosalin kanssa (esim. eräät mallitoimistot tekee diiliä kuntosalien kanssa), mutta funtsin vaan sitä, eikö pienet, tuntemattomat salit ole suosiossa, vai onko ne bodarien kansoittamia? Itseäni kun ei kiinnosta pistää puolta kuukauden tuloista kuntosalikorttiin ja olla kriittisten anorektikkojen arvosteltavina. Tämä nyt ehkä hieman karrikoiden, mutta ehkä ajatus tulee selväksi.

Miehet tuntuu hakevan salilta enemmän hien hajua ja isoja painoja, "luolia" joissa treenata, kun taas naisilla se usein on osa lifestylea. Salin tulee tarjota myös esteettistä viihtyisyyttä ja lukuisia oheispalveluja..?

Itse tulen taas todennäköisesti täksi kesäksi kaupunkiin asustelemaan ja olis mukava saada rentoa treeniseuraa mukavassa paikassa, joten edelleen hyviä ehdotuksia otetaan vastaan   [Big Grin]

756

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: April 23, 2003, 15:18:00 pm »
Mä käyn Motivuksessa bicissä, Stockmannilla ja Centerissä. Siitä Kampin Motivuksesta en tykkää. Jotenkin tunkkainen ja just sellainen luolamainen ympäristö. Salilla käynninkin ajattelin aloittaa. Luultavasti siellä Stockalla. Ilmapiiri on viihtyisä ja sali on ainakin yleensä tosi puhdas ja siisti. Ja siellä ei käy näitä bodareita, koska sali on vain naisille.  [Big Grin]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: April 23, 2003, 15:56:00 pm »
Jos tarkoituksena ei ole tehdä vuosisopimusta niin pienemmät salit on parempi vaihtoehto. Kävin joskus Eira gymissä mutta ei ole mitään hajua siitä, minkälainen se on nykyään.

Motivuksessa olen myös käynyt ja oikeastaan suosittelisinkin sitten sitä. Motivuksella on monta salia ympäri Helsinkiä mutta mulla on kokemusta vain Kampista. Miinuksena siellä on tunnille ja pois vaeltavat akkalaumat (ahdasta), pukukaappipula ja ainakin silloin kun kävin siellä myös saunattomuus. Toisaalta plussana on monipuolinen tuntivalikoima (myös joogat) ja hyvä pace.

Wellness taitaa tosiaan panostaa vuosijäsenyyksiin. Mielestäni kertamaksusta kymppi on aika suolanen hinta, mielummin lähtisin sitten ulos juoksemaan/pyöräilemään.

Aika tylsää, että Ruoholahden Wellnessin vapaapainoalue siirretään jonnekin muualle.   [Frown]  Just sillä puolella kun oli lähinnä paras tehdä treeniä käsipainoilla, penkillä ja taljoilla. Bonuksena sai vilkuilla hyväkroppaisia tyyppejä (esim. Hunksin pojat treenaa siellä).   [bigglasses]  

En mä niistä isomman puolen hilavitkuttimista ole kuin muutaman todennut hyviksi. Ehkä pitäis sitten enemmän opetella treenaamaan koneilla, mutta miksi ottaa askel taaksepäin kun kerran on oppinut vapaillakin painoilla treeniä tekemään.   [Confused]  Noh, onneksi on toi duunin punttis.

756

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: April 23, 2003, 16:34:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Henna:
Kävin joskus Eira gymissä mutta ei ole mitään hajua siitä, minkälainen se on nykyään.

Mun koulukaveri vetää bicciä siellä ja toinen ystäväni oli ennen vastaanotossa ym. töissä. Ihan hyvä sali. Sielläkin on vuosimaksu. Se maksetaan kuukausittain. Muistaakseni se on n.40-50€/kk.

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #11 on: April 23, 2003, 18:27:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt bulgari:
ja olla kriittisten anorektikkojen arvosteltavina.

Outoa!
Treenaankohan mä liian intensiivisesti, kun en ole koskaan moista huomannut missään ja sentään aika monta salia kiertänyt sekä Suomessa, että ulkomailla.

Olen kerran käynyt Eira Gymillä ja ainakin henkilökunta oli todella miellyttävää.   [thumb]  
Ei tarvinnut edes maksaa kertamaksua, kun sanoin että olen vaan käymässä kaupungissa.

Mutta miksi ihmeessä välittää muiden mielipiteistä tai katseista?

rumamies

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #12 on: April 23, 2003, 18:30:00 pm »
Koskaan en kuntosalilla ole käynyt ja se kyllä näkyy, mutta:

http://personal.inet.fi/urheilu/silvergym/index1.htm

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #13 on: April 23, 2003, 19:04:00 pm »
Ihanaa, mulla odottaa lompakossa Wellnessin kortti käyttöönottoaan.  [thumb]  
Nyt kun vaan mahdollisimman pian ehtisi aloittaa siellä.
Kävin pikaisesti tutustumassa Ruoholahteen, eli ihan vaan niin, että sain kortin ja kiersin paikat läpi.

Mutta kertokaahan pliis tuon Wellnessin mahdollisuuksista...
Sieltähän taitaa löytyä kaikki mitä ihminen tarvitsee?
Ja erityisesti kiinnostaa mielipiteet Aerobic-ohjaajista. Minkä nimisten ohjaajien tunneille kannattaa mennä ja onko joku tunti ollut erityisen hyvä?

65

• Guest
(No subject)
« Reply #14 on: April 24, 2003, 09:17:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Sasu:
Mutta kertokaahan pliis tuon Wellnessin mahdollisuuksista...
Sieltähän taitaa löytyä kaikki mitä ihminen tarvitsee?

Tässä "palveluista" :  http://www.groupwellness.com/palvelut.htm