JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?
February 04, 2012, 20:59:03 pm

Login with username, password and session length
Search:     Advanced search
141817 Posts in 6990 Topics by 26756 Members
Latest Member: mfzuikq
* Home Help Search Login Register
+  JULKKIKSET - www.Julkkikset.fi
|-+  VAPAA KESKUSTELU
| |-+  KAUNEUDENHOITO JA KAUNEUDEN MAKSIMOINTI
| | |-+  Meikit
| | | |-+  Mascarat
« previous next »
Pages: [1] 2 3 Send this topic Print
Author Topic: Mascarat  (Read 3100 times)
Anna Hill
Full Member

« on: January 09, 2003, 14:32:00 pm »

Mielipiteitä 'Naisten Numero 1 -Meikkituotteesta' eli eri ripsiväreistä kaivataan! Kertokaa kokemuksianne eri merkeistä jne. Mulla on sellanen tilanne et jotkut suosikkimerkit ovat alkaneet aiheuttaan mm. silmien kutinaa ja jotain uutta pitäisi löytää tilalle.

Tässä joitakin mun käyttämistä merkkejä ja kokemuksiani niistä:

- YVES SAINT LAURENT Lenghtening Mascara; Uutuustuote. Jännä harja jonka toisen puolen harjakset ovat pidemmät kuin toisen. Liian voimakas tuoksu joka ärsyttää silmiä. Mascara kuivuu liian nopeasti jotta ehtisi levittää toisen kerroksen.

- YVES SAINT LAURENT Mascara Volume; Ollut mun kestosuosikki jo kauan. Kullanvärinen luksushylsy!  [Wink]  Tekee silmäripsistä pitkät ja tuuheat, kuivuu tosin liian nopeasti ja levittäessä toisen kerroksen väriä silmäripsistä tulee helposti 'kärpäsenkoiven' näköiset. Aivan liian voimakas tuoksu joka ärsyttää silmiä. Kuivuu ja paakkuuntuu hylsyynsä jo parin kuukauden sisällä.

- CHRISTIAN DIOR Long'Optic Mascara; Hyvät värit ja sisältää hieman kimalletta ja silmäripsistä tulee pitkät ja 3-uloitteiset. Levittyy hyvin mutta kuivuu ja murenee poskille jo muutaman tunnin aikana.

- CHRISTIAN DIOR Fascination Mascara; Huono harja, liian harva. Väri ei meinaa tarttua silmäripsiin. Ei tuuhenna eikä pidennä, suttaa vaan.

- CHRISTIAN DIOR Maxim Eyes: Uutuustuote. Tuuhea ja aika helppokäyttöinen harja mut tulos ei ole sitä mitä luvataan eli tuuheuttava SEKÄ pidentävä. Murenee helposti. Tekee silmäripsistä 'katkenneen' näköiset!

- KANEBO Mascara 38c Silk Performance; Vetää jokaisen silmäripsen ERI suuntiin! Huono harja! Tää mascara ei meinaa lähteä pois edes Kanebon omalla silmämeikinpoistoaineella eikä 38-asteisella vedellä niinkuin mainoksessa luvataan. Tuhoaa silmäripset! Huonoin mascara jota olen koskaan kokeillut.

- VERSACE Fabulous Mascara; Hyvä, kaareva harja mut annostelee aivan liikaa kerralla! Ei pidennä, eikä tuo sitä luvattua kaarevuutta mut tuuheuttaa kylläkin. Upea hylsy! Ärsyttää silmiä hieman muutaman päivän käytön jälkeen.

- LANCÔME Amplicils Full Dimension Volume Mascara: Pidentää silmäripsiä mutta ei juurikaan tuuheuta niitä. Kuivuu hylsyynsä aika nopeasti eli on käyttökelvoton jo kuukauden sisällä.

- CHANELin mascarat; Huonot ja harvat harjat... ripsiväri paakkuuntuu helposti.

- CLINIQUEn mascarat; Huonot ja harvat harjat näissäkin... väri ei meinaa tarttua.

- HELENA RUBINSTEIN Spectacular mascara; Hyvä harja, tekee silmäripsistä jonkin verran tuuheammat ja pidentää niitä. Murenee tosin silmien alle 7-8 tunnin käytön jälkeen.

- MAX FACTORin mascarat; Pidentää tehokkaasti mutta aiheuttaa kutinaa välittömästi!!!

- MAYBELLINE Lash Expansion; Uutuustuote. Erinomainen hinta-laatusuhde ja yllättävän hyvä harja mutta tää ei meinaa lähteä silmistä silmämeikinpoistoaineellakaan vaan naama näyttää pandakarhulta pesun jälkeen!

PS. Tiesittehän että mascara on 'tuoretavaraa' ja säilyy näinollen ainoastaan n. 3 kk hylsyn avaamisen jälkeen jonka jälkeen siihen alkaa keräytymään bakteereja heti kun se pääsee kosketuksiin ilman ja ripsien kanssa. Älä myös koskaan lainaa mascaraasi kenellekään muulle!
87
Guest
« Reply #1 on: January 09, 2003, 16:58:00 pm »

Tässä nähdään ettei kallis merkki takaa tuotteen paremmuutta verrattuna ns. keskiluokan merkkeihin (Maybelline, L'Oréal, Max Factor, Lumene).

Itse olen täysin eri mieltä venuksen kanssa Kanebon 38 asteen mascarasta. Mielestäni kyseessä on aivan loistotuote! En suostu käyttämään muita vedenkestäviä koska niitä ei yleensä saa tosiaan pois muutoin kuin poistoaineella hankaamalla jos silloinkaan. Kun vain käyttää riittävän kuumaa vettä niin hyvin lähtee, tosin paakkuina. Sormilla nyppiminen on koetusti paras tekniikka tämän aineen poistossa. Eikä taatusti valu pitkin poskia vaikka olisit kaatosateessa. Lisäksi harjasosa on niin pieni että saa kaikki ripset hyvin käytyä läpi.

Tässä muutama kommentti:

CHRISTIAN DIOR Diorifique (vai mikä hemmetti oli se mascara, jonka pakkaus on kokonaan kultainen ja päässä pyöreä pallo); loistomascara mutta vähän tyyris. Erottelee hyvin ripset ja voi levittää hyvin useamman kerroksen. Lähtee pois ilman suurempia tappeluita.

L'ORÉAL Longitude; tätä käytän tällä hetkellä. Hyvä perusmascara, tosin useamman kerroksen levittäminen vaatii tarkkuuta ettei mene paakuille.

LUMENE Intelligent Mascara; kaunis, luonnollinen jälki mutta ehkä juuri tästä syystä näyttävän lopputuloksen saamiseen iltameikkiä varten vaatii todella monta kerrosta.

MAYBELLINE Great Lash; täyttä kuraa, kotimaan lanseerauksen yhteydessä tehty markkinointihumu loi täysin väärät vaikutelmat. En usko että todellisuudessa kukaan ammattilainen suostuu käyttämään tätä (toisin kuin Cosmon ym. lahjotut toimittajat hehkuttivat).

Niin no muita en juuri edes muista koska olen jumittunut jo pitkäksi toviksi näihin merkkeihin.

Vaikka käytän silloin tällöin piilareita ei silmäni ole kovin herkät. Siksi en tässä ota kantaa värin allergisoivaan vaikutukseen. Sen sijaan välttelen vedenkestäviä koska niiden puhdistamiseen vaaditaan yleensä öljypohjainen poistoaine jota en voi piilareiden käyttäjänä käyttää.
Heidi
Full Member

« Reply #2 on: January 09, 2003, 17:49:00 pm »

Muistampa kosmetologi tätsyn  aikoinaan sanoneen, että varma tapa katkoa ripsien kärjet on käyttää tota Kanebon 38-väriä. Itsekkin sitä silloin käytin ja harmikseni sekä ripsien katkeamispelossa heitin kyseisen maskaran roskiin.

Vaikkakin taitaa tässäkin katkeamisessa olla kyse ripsien laadusta. Joillakin voi ripset murtua ja katkeilla helpommin kuin toisilla.

Tosin tuntuu, että omat ripset lyhenee päivä päivältä, vaikka en kyseistä maskaraa käytäkkään.  [cry]
399
Guest
« Reply #3 on: January 09, 2003, 18:24:00 pm »

Täytyypä minunkin kommentoida...

Noista kalliimman puolen mascaroista en osaa sanoa kun en ole uskonut niitä hintansa arvoisiksi. Viimeisimmät ostot sen sijaan ovat olleet Nivean vedenpitävä mascara joka oli kyllä tuuhea ja paksu tulos mutta lieneekö ollut jo vanhentunut myytäessä koska oli aivan uskomattoman kökköinen    [18_crazy]  

Tällä hetkellä käytän Maybellinen Full n'Soft waterproof mascaraa joka on helppo levittää mutta on hyvin ohut, jopa vesimäinen joten paksua ja tuuheaa lopputulosta on vaikea saavuttaa..

Sellaisen huomion/kysymyksen kuitenkin tekisin että kuinka moni levittää ripsarin hylsyn omalla harjalla? Useat meikkaajat nimittäin ottavat mascaraa ensin paletille ja levittävät siitä erillisellä harjalla ripsiin jolloin mascaran saa paremmin juureeen saakka. Voiko tällä heinolla myös ehkäistä paakkuuntumiset ja saada tuuheutta muuten laadultaan huonompiin mascaroihin?? Kokemuksia?
Aliisa
Full Member

« Reply #4 on: January 09, 2003, 18:30:00 pm »

Suosittelen lämpimästi Kanebon ripsiväriä. Se on siitä syystä erikoisen hyvä että se ei lähde pois kuin 38 asteisessa vedessä. Se maksaa noin 20e ja on hintansa arvoinen. Sitä saa esim.Sokoksesta, siis sellaisista kaupoista joissa on hintavia meikkejä/hyvin varustettu kemppariosasto. Mulle se ripsari oli oikea aarre löytö koska jostain syystä mulla aina valui ripsivärit pitkin naamaa. Se on myös kestävä ja oikein hyvä "talvi ripsari" koska se ei lähde pois eikä valu vaikka vähän sataisikin lunta/räntää. Kun aloin käyttämään sitä niin ei ole enää tarvinnut murehtia yli tummista silmänalusista.   [Wink]      [Wink]

[ 09-01-2003, 18:32: Viestiä on muokannut: Aliisa2 ]
1716
Guest
« Reply #5 on: January 09, 2003, 19:24:00 pm »

Kiva lukea teidän vinkkejä. Musta ripsiväri on kuitenkin meikkinä sellainen, että sen uskaltaa ostaa naiselle lahjaksikin.
Petra
Full Member

« Reply #6 on: January 09, 2003, 21:14:00 pm »

quote:
Alunperin lähettänyt .:blondevenus:.:

- YVES SAINT LAURENT Mascara Volume; Ollut mun kestosuosikki jo kauan. Kullanvärinen luksushylsy!   [Wink]   Tekee silmäripsistä pitkät ja tuuheat, kuivuu tosin liian nopeasti ja levittäessä toisen kerroksen väriä silmäripsistä tulee helposti 'kärpäsenkoiven' näköiset. Aivan liian voimakas tuoksu joka ärsyttää silmiä. Kuivuu ja paakkuuntuu hylsyynsä jo parin kuukauden sisällä.

Tämä oli minunkin suosikkini juuri siihen asti kun paakkuuntui hylsyynsä 9 viikkoa oston jälkeen. Kävin valittamassa (of course!) ja sain tilalle uuden, jolla piti olla uusi koostumus juuri tämän takia. No eipä ollut...  [Roll Eyes]  

Hennan kanssa muuten olen vähän eri mieltä tuosta Great Lashistä! Kyllä mä sain sillä aikas upeat ripset taiottua ja lopputuloskin oli parempi ja kesti kauemmin, kuin esim. saman valmistajan Full'n Softilla.
  [beauty]
Anna Hill
Full Member

« Reply #7 on: January 10, 2003, 13:24:00 pm »

Mulle toi Kanebon 38 Mascara oli järkytys mut muuten mä en käytäkään mitään vedenkestäviä mascaroita ku ne katkoo mun silmäripset!  [sad]  Vaan kun kesä koittaa, aurinko hymyilee ja beachit odottaa niin hankin silmäripsiini kestovärin niin ei tartte huolehtia et pysyyks mascarat siellä missä niiden pitää.  [thumb]  Muutenkin mä kuljen koko kevään/kesän aurinkolasit naamallani, satoi taikka paistoi!  [Big Grin]   [bigglasses]  

Toi MAYBELLINEn Great Lash (vihree/pinkki hylsy) oli 90-luvun puolenvälin hehkutetuin tuote eli muistan ku itsekin haetutin sitä USAsta saakka! Kaikki huippumallit ja näyttelijät käyttivät sitä ja muotilehdet ylistivät sitä taivaisiin. Mascara oli mulle kuitenkin pettymys sillä se ei meinannut tarttua mun silmäripsiin eikä sillä saanut pituutta, vain jonkin verran tuuheutta kun tarpeeks kauan jaksoi 'sik-sakata'. Harjakin oli mun mielestä aivan liian harva mun tyypillisiin pohjoismaisiin silmäripsiini.

MAYBELLINEn Full'n'Soft on samantyylinen et sillä kyllä tulee tuuheutta mut pituutta ei ilmesty väkisinkään! Ainoa MAYBELLINE-mascara jolla saa silmäripsiin pituutta ja dramaattisempaa lookia on just toi mainitsemani Lash Expansion.

Lueskelen paljon eri maiden muotilehtiä ja varsinkin kaikki toimittajat ja mallit näyttävät hullaantuneen L'OREALin uuteen LASH ARCHITECT 3D Mascaraan ja sanoo et muut mascarat ei oo enää mitään sen rinnalla. Onkohan tää oikeasti hyvä tuote vaan saavatko he hehkutuksesta hyvääkin provikkaa kuten esim. siinä Maybellinen tapauksessa...   [Roll Eyes]
87
Guest
« Reply #8 on: January 10, 2003, 13:42:00 pm »

quote:
Alunperin lähettänyt bulgari:
Sellaisen huomion/kysymyksen kuitenkin tekisin että kuinka moni levittää ripsarin hylsyn omalla harjalla? Useat meikkaajat nimittäin ottavat mascaraa ensin paletille ja levittävät siitä erillisellä harjalla ripsiin jolloin mascaran saa paremmin juureeen saakka. Voiko tällä heinolla myös ehkäistä paakkuuntumiset ja saada tuuheutta muuten laadultaan huonompiin mascaroihin?? Kokemuksia?

Luulisin että ensisijainen syy tähän meikkaajien toimintatapaan on se, että mascaran omaa harjaa ei voi pestä samoin kuin jos väri levitettäisiin erillisellä meikkisiveltimellä. Harja kun on henkilökohtainen ettei bakteerit leviä.

En usko että erillisellä siveltimellä sen paremmin saa levitettyä, riippuu tietysti juuri ripsarimerkistä koska jokaisella merkillä on vähän erilainen harja. Ennemmin tuon erillisen siveltimen käyttö on a) sottaavaa ja b) ainetta menee hukkaan koska sitä täytyy ensin sutata johonkin alustalle jolloin väriä kuluu enemmän kuin suoraan putkilon harjasta levitettynä.
Sasu
V.I.P. MEMBER

« Reply #9 on: January 10, 2003, 14:10:00 pm »

Jep, ainoa hyvä puoli tuossa siveltimessä on se, että sillä pääsee käsiksi aivan ripsien juureen.
Monilla nuo ripset ovat tummemmat päistä, kuin juuresta, jolloin varsinkin ripsien päältä saa siveltimellä värin mustaksi myös aivan juuresta.
Näin katseeseen tulee lisää syvyyttä.

Minä teen niin, että värjään ripseni kestovärillä tasaisin väliajoin. Tuo kestoväri ulottuu myös aivan ripsen juureen.
Sitten on helppo sipaista ripsiväriä aina tarvittaessa vain tuomaan tuuheutta lisää.
Eikä kestoväri ole ainakaan minun ripsiäni vahingoittanut, ahkerasta värjäämisestä huolimatta.
756
Guest
« Reply #10 on: January 10, 2003, 16:19:00 pm »

quote:
Alunperin lähettänyt .:blondevenus:.:
Lueskelen paljon eri maiden muotilehtiä ja varsinkin kaikki toimittajat ja mallit näyttävät hullaantuneen L'OREALin uuteen LASH ARCHITECT 3D Mascaraan ja sanoo et muut mascarat ei oo enää mitään sen rinnalla. Onkohan tää oikeasti hyvä tuote vaan saavatko he hehkutuksesta hyvääkin provikkaa kuten esim. siinä Maybellinen tapauksessa...    [Roll Eyes]

Mä ostin kyseisen tuotteen joskus loppukesällä heti kun se tuli markkinoille. Mainoksen uhri...
  [thum]  Se ei todellakaan osoittautunut ylistyksensä arvoiseksi. Ripsistä tuli kovat ja paakkuiset ja väri kuivui hylsyynsä muutamassa viikossa. Ekoilla kerroilla mascara oli kyllä tosi hyvä ja teki ripsistä PITKÄT.

Itse pidän eniten pidentävästä ja tuuhentavasta mascarasta, joka kuitenkin jättää ripset pehmeiksi ja luonnollisiksi.

Yksi hyvä on L´OREALIN VOLUMINOUS (4X). Ikävä kyllä kuulin, että sen valmistus lopetetaan. Tällä hetkellä sitä saa vielä esim. Stockmannilta, mutta en tiedä kuinka kauan.  [Roll Eyes]  

Olen myös todennut, että huonomallakin ripsarilla saa ihan ok-lopputuloksen kun taivuttaa ripset ennen värin levittämistä ja erottelee harjalla joka kerroksen jälkeen. Ammattilaisten kikka on kuulemma puuteroida ripset ennen mascaraa.
Sugar
New Face
*

« Reply #11 on: January 11, 2003, 13:48:00 pm »

Minusta Lórealin Lash architect on yhtä huono kuin Maybellinen Great Lash. Molemmat ylimainostettuja ja molemmista huonoja kokemuksia  [Frown]  Great Lash oli niin märkää ja juoksevaa, että kun sen oli saanut levitettyä ja räpäytti ripsiä, kaikki levahti alaluomelle. Lash architectilla taas tulee tosi kökkö, paakkuinen ja suttuinen tulos. Vaikka kuinka varovaisesti yrittäisi laittaa lopputulos on dramaattinen mutta ei kovin positiivisessa mielessä... Pari kertaa on pitänyt hangata koko silmämeikki pois pilalle menneiden ripsien takia.

Paras kokeilemani on ollut Lumenen Volume mascara, tuuheat ja pitkät ripset ILMAN paakkuja. Tosi näyttävä tulos, silti luonnollisen näköinen koska ei yhteenliimaantuneita ripsiä.
Stella
Full Member

« Reply #12 on: January 11, 2003, 14:16:00 pm »

Yksi erittäin hyvä ja kokeilun arvoinen ripsiväri löytyy "Make up Bar"-nimisestä myymälästä Helsingistä.
Ripsiväri tuuheuttaa sinäänsä jo ripsiä mutta katsetta tehostamaan voi ostaa siihen kuuluvan ns.ripsien pidennyskuitua.
Halutessasi pitkät ja tuuheat ripset ilman irtoripsiä on tämä ripsiväri ehdottomasti kokeilun arvoinen.

Tuuheuttavaa ripsiväriä levitetään ensin ripsiin normaalin ripsivärin tavoin ja sen päälle kuitua.
Kuitu on pakattu kuten ripsivärikin ja käytetään samalla tavalla tai vain ripsien kärkeen. Sitten vielä kerros mascaraa päälle ja upeat ripset ovat valmiit!
Kuulostaa monimutkaiselta mutta on takuulla sitä mitä luvataan!
Petra
Full Member

« Reply #13 on: January 11, 2003, 15:45:00 pm »

Missä tämä myymälä sijaitsee??
  [beauty]
Stella
Full Member

« Reply #14 on: January 11, 2003, 16:32:00 pm »

Nyt pistit pahan...  [thum]   Täytynee nimittäin itsekin ottaa selvää...
Ostin sen kauneus ja terveys messuilta.
Enkä itse asu pääkaupunkiseudulla, joten vähän hakusessa on paikka minultakin.
Mut kehuivat sen olevan aivan Hesan ydinkeskustassa.
Löytäisin varmaan tiedon kotoa ja ilmottelen sitten lisää..
Pages: [1] 2 3 Send this topic Print 
« previous next »
Jump to: