Author Topic: kuinka eroon selluliitistä...  (Read 3809 times)

Sinelmä

• New Face
  • *
kuinka eroon selluliitistä...
« on: November 24, 2002, 17:06:00 pm »
help....miten päästä nopeasti eroon selluliitista? löytyykö mitään nopeaa ja helppoa niksiä? Parin viikon päästä muoti näytös ja pitäisi saada muutama kilo  ja sellutiitti pois....????  [Confused]

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #1 on: November 24, 2002, 20:59:00 pm »
[thum]   Voi, jos osaisin neuvoa sinulle ,miten saat parissa viikossa SELLULIITIN pois, olisin varmaankin erittäin rikas nainen.   [thum]

[ 24-11-2002, 21:00: Viestiä on muokannut: Sasu ]

Liini

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: November 24, 2002, 21:13:00 pm »
Rusketus auttaa...eli joko solariumiin tai itseruskettavat..joita minä pelkään... elikkäs suosittelen solariumia.Muutama kertakin tekee ihmeitä  [Cool]

1155

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: November 25, 2002, 09:21:00 am »
Selluliitti ei valitettavasti lähde pelkällä ruokavalion muutoksella pois, vaan liikunta on se joka on tässä avainsana. Kovasti vain liikuntaa ongelmakohdille tehostettuna ja kohdistettuna.

1155

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: November 25, 2002, 09:29:00 am »
Rasvanpolton kuusi pointtia

1. Syö usein, mutta vähän
5-6- pienempää ateriaa (ravinteellisesti tervellistä ruokaa)

2. Aerobista harjoittelua ennen aamiaista
30-90 mittainen kävely- tai pyörälenkki 3-4 krt vkossa

3. Syö proteiinia -vähennä hiilihydraateista
2-3 grammaa proteiinia painokiloa kohti

4. Minimoi rasvankäyttö
Älä käytä eläinrasvoja (tyydyttyneitä rasvoja), ne varastoituvat elimistöön. Käytä Omega-3 rasvahappoja sisältäviä lisäravinteita. Myös kasviöljy on hyvä.

5. Vältä mm. korkean glykeemisen indeksin hiilihydraatteja. (esim puhdistetut jauhot ja sokeri) Suositusarvo GI.ssä on 50-70. Vältä alkoholia.

6. Nämä lisäävät rasvanpolttoa
- Kofeiini 100-300 mg/pvä
- Pyryvaatti 5-10 g/pv
- Kromi 100-400 mikrogrammaa/pvä
- L-karnitiini 2-4-g/pvä

Lähde: B&K Sports Magazine Nr 2 2002

87

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: November 26, 2002, 00:00:00 am »
Vaarallisempaa se solarium on liikaa käytettynä kuin itseruskettavat. Tosin jälki on takuutasaisempi ja pitkäkestoisempi jos omia värinlevitystaitojaan epäilee.

Minä olen niin kalpeanaama että solariumissa saa käydä sen kymmenen kertaa ainakin ennenkuin tulee selkeä ero. Sen sijaan parilla kerroksella itseruskettavaa saa huomattavasti nopeammin näkyvän tuloksen.

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #6 on: November 25, 2002, 13:26:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt NAISVALVOJA:
Rasvanpolton kuusi pointtia

1. Syö usein, mutta vähän
5-6- pienempää ateriaa (ravinteellisesti tervellistä ruokaa)

2. Aerobista harjoittelua ennen aamiaista
30-90 mittainen kävely- tai pyörälenkki 3-4 krt vkossa

3. Syö proteiinia -vähennä hiilihydraateista
2-3 grammaa proteiinia painokiloa kohti

4. Minimoi rasvankäyttö
Älä käytä eläinrasvoja (tyydyttyneitä rasvoja), ne varastoituvat elimistöön. Käytä Omega-3 rasvahappoja sisältäviä lisäravinteita. Myös kasviöljy on hyvä.

5. Vältä mm. korkean glykeemisen indeksin hiilihydraatteja. (esim puhdistetut jauhot ja sokeri) Suositusarvo GI.ssä on 50-70. Vältä alkoholia.

6. Nämä lisäävät rasvanpolttoa
- Kofeiini 100-300 mg/pvä
- Pyryvaatti 5-10 g/pv
- Kromi 100-400 mikrogrammaa/pvä
- L-karnitiini 2-4-g/pvä

Mutta pitää muistaa olla tarkkana, että hiilihydraattejakin tulee tarpeeksi, vähimmäis tarve/vrk. = 100g!!!  Elikkäs tämä määrä hiilareita on syötävä, jotta aineenvaihdunta pysyy normaalina!!  

Lähde: B&K Sports Magazine Nr 2 2002

[ 25-11-2002, 13:30: Viestiä on muokannut: MissFlightattendant ]

Sugar

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: November 25, 2002, 16:24:00 pm »
Ei selluliitista oikeastaan taida kotikonstein päästä eroon ikinä. Rusketuksella sen saa hämättyä piiloon, samoin jotkut voiteet voivat vähän silottaa (esim. Biotherm). Riippuu tietysti, onko sellu ns. läskisellua, kuten ylipainoisilla naisilla usein käsivarsissa   [18_crazy]   vai hoikan ihmisen hormonaalisista/perinnöllisistä syistä johtuvaa.
Läskiselluliitistahan pääsee painoa pudottamalla eroon, tai ainakin se vähenee huomattavasti, mutta jos ei ole enää mistä nipistää, on keinot kyllä aika vähissä. Näytöstä varten kannattaa tosiaan iskeä rusketukset kehiin ja kokeilla vaikka voidettakin.

Itse olen taistellut selluliittia vastaan kymmenisen vuotta, seiskaluokalla murrosiän alkaessa rupesi muhkuroitakin tulemaan. Olen kokeillut varmaan kaikki markkinoilla olevat voidemerkit, hinkannut useilla eri kintailla ja käynyt jopa kosmetologilla viiden kerran "sähkömuokkauksessa", josta muuten oli oikeasti apua. Sali, aerobic ja terveellinen ruokavalio tietysti kuuluvat asiaan.  
Jos ei selluliitti lähde niin ei ainakaan lisäännykään...  [Wink]

angel

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #8 on: April 07, 2004, 16:18:00 pm »
Heidi Willman viikonlopun lehdessä kertoo bikini-dieetistä ja siitä kuinka on hyvä kikka kuivaharjata vartti aamuin illoin. Toimiiko kuivaharjaus oikeasti?  [Big Grin]

tyttelityy

• V.I.P. MEMBER
  • "Vanhassa vara parempi!"
(No subject)
« Reply #9 on: April 07, 2004, 18:38:00 pm »
Ei ainakaan selluliittiä vie mihinkään. Minusta kuivaharjaus on lähinnä ihon hoitoon ja verenkierron nopeutukseen. Eikä kaikilla nyt kovin kestä harjailla ihoakaan!!  [thum]  

Rasvaimu tai oikea ruoka+liikunta!
Muilla keinoilla ei kyllä tapahdu selluliitin lähtöä yhtikäs mitään!
  [thumb]
-Kauneus on katsojan silmissä!-   

angel

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #10 on: April 07, 2004, 19:15:00 pm »
Minulla ainakin kosmetologi kielsi kuivaharjauksen, koska ihoni on herkkä ja pintaverisuonet katkeili.

Iina

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #11 on: April 07, 2004, 23:04:00 pm »
Eihän kaikille sovi kaikki jutut. Faktaa on, että elimisto on jokaisella niin henkilökohtainen, että eri toiminnat on eri ihmisille hyväksi.

Tyttelityy sanoi, ettei sellul. saa kuivaharajauksella pois -korkeintaan parantaa verenkiertoa...

Tähän täytyy sanoa, että jos selluliittiä on muodostunut huonon paikallis -verenkierron takia, niin harjaus on juuri hyvä.

Selluliittiä voi tulla pakaroihin paleltumienkin vuoksi: Jos talvisin laittaa kireät housut, niin verenkierto huononee ja peppu paleltuu herkästi.
Paleltunut kohta jää helposti verenkierroltaan hitaaksi ja rasva-aineenvaihduntakin huononee.
Näin selluliittiä pääsee tulemaan, kun pukeutuu liian hienosti talvisin.

Suomalaisia naisia haukutaan joskus pukeutumisesta, mutta eihän tyyliin lattari maissa tarvi pakkasta pelätä. Selluliittiäkään ei tule ainakaan huonon verenkierron takia.

Tietty liikunta on yksi, mutta ruokavalio myös.

On ruokia, jotka hidastavat aineenvaihduntaa kuormittamalla eli stressaamalla elimistöä. Tällaisia ovat esim. valkoinenjauho ja sokeri. Nämä paitsi lihottavat myös aiheuttavat aineenvaihdunnan hidastumista.

Toisin taas ananas vilkastuttaa aineenvaihduntaa ja näin ollen myös rasva-aineenvaihduntaa.

Ja vinkkejä yms. olisi vielä vaikka kuinka sillä appelsiini-ihon silottamiseen vaikuttaa se, millä tavoin se on muodostunut.

gheot

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #12 on: January 09, 2005, 11:41:00 am »
On ollut selluliittia noin 13-vuotiaasta asti, vaikka olin/olen alipainoinen. Tykkään liikunnasta ja terveellistä ruuista, ja joskus sorruin ostamaan selluliittigeeliä. En ole huomannut muutosta.   [1shock]

*Riikka*

• Junior Member
  • **
(No subject)
« Reply #13 on: January 09, 2005, 13:57:00 pm »
Mulla on on myös tämä samainen ongelma...tuo oli minulle uutta että paleltuminen aiheuttaa sellua. Se syy sopisi minulle. Rakastan talvea ja laskettelussa takapuoli on päässyt pariin otteeseen kylmettymään...vaikka pukeudunkin lämpimästi.. hmm..kovasti joudun taistelemaan ettei pienet myhkyrät näkyisi. Onkohan noista rasvanpolttaja pillereistä jne...apua?   [1think]

Riikka81

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: January 09, 2005, 16:24:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt *Riikka*:
Onkohan noista rasvanpolttaja pillereistä jne...apua?    [1think]

Kyllä jotkut rasvanpolttajapillerit auttavat "oikeasti" polttamaan rasvaa ja siten auttavat. Parhaan tuloksen saa jos liikkuu paljon..  [Embarrassed]   Itselläni C4:t ovat ainakin toimineet  [thumb]