Author Topic: Lyhyet vai pitkät hiukset?  (Read 5103 times)

1716

• Guest
Lyhyet vai pitkät hiukset?
« on: November 01, 2002, 13:14:00 pm »
Havaintoja elävästä elämästä:

- Suurin osa tuntemistani miehistä pitää enemmän pitkähiuksisista naisista, kuin lyhythiuksisista.

- Naisille tuntuu olevan helpompi hyväksyä, että toinen nainen leikkaa "poikamaisemmat" hiukset.

- Miehet eivät yleensä hienotunteisina viitsi ilmaista järkytystään, kun oma tyttöystävä tulee kotiin kampaajalta 20-30 cm lyhyemmillä hiuksilla. "On ne hyvät, kestää vain hetki tottua niihin.."

Sasu

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #1 on: November 01, 2002, 14:11:00 pm »
Kyllähän se niin on, että hiukset ovat erittäin suuri osa ihmisen ulkonäköä.
Yleensä aina näkyvillä ja luomassa kuvaa kantajastaan.

Kauniskasvoinen nainen voi olla kaunis myös lyhyissä hiuksissa, mutta minun mielestäni silti vielä parempi niissä pitkissä.  [Smile]  

Kauniit, siistit ja hyvin laitetut hiukset lisäävat kantajansa kauneutta.
Erittäin paljonkin.

Tietenkin on niinkin, että jos pitkät hiukset ovat epäsiistit ja huonossa kunnossa, tekisi leikkaus terää.
Siis mieluummin lyhyempi siisti tukka, kuin pitkä hamppu.

Täällä puhuu kaksi kertaa vyötärölle ulottuvat hiuksensa lyhyeksi leikannut, joka ei jo siitä ensimmäisestä kerrasta oppinut, että jälkeenpäin kaduttaa!  [Embarrassed]  

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että pitkät hiukset ovat kauniimmat, kunhan niitä vaan hoidetaan hyvin!  [Wink]  

[blond]

Niko

• Administrator
(No subject)
« Reply #2 on: November 01, 2002, 17:36:00 pm »
Samaa mieltä ehdottomasti. Pitkät hiukset on ehdottomasti näyttävämmät kuin lyhyet. Duuniahan ne teettää, mutta niin moni muukin kauneuteen liittyvä asia.
Itse en ole vielä tavannut naista, joka olisi kauniimpi lyhyillä kuin pitkillä hiuksilla.   [love]

Aliisa

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: November 01, 2002, 18:50:00 pm »
Joo niin mun mielestä kanssa pitkät hiukset on EHDOTTOMASTI PAREMMAN NÄKÖISET!! Pitkät hiukset voi olla tosi näyttävän näköset  [love]    [love]   Mulla on itsellä pitkät hiukset enkä todellakaan leikkaisi niitä lyhyiksi, sillä mulla on ollu ja ne oli karmeet.
Tosin kyllä joillekkin sopii ihan hyvin lyhyt tukkakin. Maku asioistahan ei voi kiistellä... on se hyvä että on joka väristä   [beauty]    [brunette]  ja pitusta  tukkaa liikenteessä....

Tanja

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #4 on: November 01, 2002, 19:24:00 pm »
Jees, mä kanssa leikkasin tossa vähän aikaa sitten hiukset lyhyeks ja viimeset pari vuotta olen kasvattanut niitä takas, ei mitään kaikkein nopeinta puuhaa jos haluaa ihan omat pitkät hiukset, eli kannattaa miettiä enemmän ku pari kertaa ennen kuin menee saksimaan hiuksiaan, sillä pitkät on tosi nätit!!

756

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: November 02, 2002, 03:01:00 am »
Pitkät hiukset ehdottomasti! Eivät ne sen enempää työtä teetä kuin lyhyet hiuksetkaan. Olen lyhythiuksisilta kavereiltani kuullut, että lyhyitä joutuu monesti laittamaan enemmänkin kuin pitkiä. Itselläni on aina ollut pitkät hiukset, eikä leikkauttaminen ole tähän mennessä käynyt mielessäkään.
On tietenkin naisia, joille sopivat sekä pitkät että lyhyet kutrit, mutta joka tapauksessa olen sitä mieltä, että pitkät ovat naisellisemmat.  [love]  
Hiukset ovat naisen kruunu!  [king]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: November 02, 2002, 11:23:00 am »
Tuolla toisellakin palstalla ruodittiin tätä samaa asiaa, ja ilmaisin jo sielläkin mielipiteeni, että pitkät hiukset ovat ehdottomat! Lyhythiuksinen nainen on useimmiten miehen näköinen. Pitää olla todella kauniit kasvonpiirteet että lyhyt pukisi, eikä suomalaisilla ole. Nenät ovat liian perunat ja kasvot kulmikkaat, leuka hallitseva tai sitten liian pieni. Sen voi helposti itsekukin testata, olisiko tosiaan kaunis lyhythiuksisena. Laittaa vain suihkumyssyn päähän. Se joka näyttää kauniilta suihkumyssyssä, voi pitää lyhyitä hiuksia. Epäilen, löytyykö sellaisia tästä maasta kovin montaa.  [Eek!]

JCL

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: November 05, 2002, 00:17:00 am »
Jeppis! Itse leikkasin kesällä permanentin tyvikasvun takia niin paljon pois kuin uskalsin, eli liikaa. Kisoissa oli ihan kalju olo ja näemmä tuomaristo oli samaa mieltä... [Big Grin]  Sitten päädyin hiustenpidennykseen, joka oli minun ehkä vuoden fiksuin kauneudenhoidollinen teko. Hiukset todellakin on todella iso osa naisen ulkonäköä ja todellakin, miksei myös miehen.

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: November 04, 2002, 15:53:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Sasu:
Siis mieluummin lyhyempi siisti tukka, kuin pitkä hamppu.

Näin on!  [thumb]  Mutta valitettavasti melko suuri osa pitkien hiusten omistajista ei oo tajunnu tätä tosiasiaa ja kituuttaa väkisin niitä friteerattuja hiuslatvojaan eivätkä ymmärrä mennä kampaajalle siistimään niitä.

Kaikille hiuksille tekee hyvää pätkäistä niitä tuon tuostakin. Itse viihdyn paremmin näissä 'uusissa' n. 40-45 cm pitkissä hiuxissa kun 60 cm pitkissä sillä se pitempi versio sai mut tunteen itteni hippimäiseks ja vanhanaikaiseks!  [Eek!]  Mä tykkäisin ite lyhyestä letistä jos mulla ois pienempi suu... oon kokeillu lyhyitä peruukkeja mut mulle sanottiin et musta tuli niissä pusukalan näköinen...  [18_crazy]

Miehet eivät uskalla uudistua tyyliltään samalla tavalla ku naiset ja siksi heidän on vaikeaa ymmärtää naista joka on mennyt pätkäisemään lettinsä. Jotkut psykologit ovat tutkineet tätä ilmiötä et ku nainen käy leikkaamassa pitkät kutrinsa ihan lyhyiks niin hänellä on paha olla ja hän haluaa aloittaa uuden elämän ja "vapautua taakastaan" (eli hiuxistaan).

Esimerkkejä naisista jotka ovat/olivat kauniimpia lyhythiuxisina; Audrey Hepburn, Charlize Theiron, Kirsten Dunst, Kate Moss, Ashley Judd, Cameron Diaz, Linda Evangelista, Sharon Stone, Gwyneth Paltrow, Victoria 'Posh Spice' Beckham...

Smaken är som baken - delad! Elikkä makuasioista ei voi kiistellä...  [Big Grin]

1716

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: November 04, 2002, 16:28:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt BlondeVenus:
Smaken är som baken - delad! Elikkä makuasioista ei voi kiistellä...   [Big Grin]
No nehän on just ainoita asioita josta voi kiistellä. Turha faktoista on alkaa kiistelemään.

87

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: November 07, 2002, 14:03:00 pm »
Mielestäni ihmisen ulkonäön tulisi tukea hänen persoonallisuuttaan. Esimerkiksi parhaalla ystävälläni on lyhyet hiukset enkä kuuna päivänä voisi kuvitella pitkien hiusten sopivan hänelle. Jotenkin ne eivät vaan istuisi hänen persoonallisuuteensa.

Tosin jos nyt yleistää pitää niin kyllä minä pidän enemmän pitkistä kuin lyhyistä hiuksista ja klassisesta kauneudesta puhuttaessa yleensä yhdistän siihen myös pitkät hiukset.

475

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: November 07, 2002, 15:31:00 pm »
Blonde Venus, laitapa mielessäsi mainitsemillesi kaunottarille pitkät hiukset, varmasti ei kukaan rumennu siitä!  [brunette]

Sinelmä

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: November 08, 2002, 13:20:00 pm »
Jokaisella oma tyyli.Pitkät hiukset ovat kyllä vaikeamppi hoitoisia kuin lyhkäset.... itselläni on melkein kokoikäni ollut melko lyyhkänen tukka... aina välillä olen yrittänyt kasvattaa, mutta se on lopahtanut siihen kun ei ole oikein osannut hoitaa...nykyään taas  kasvatus vaihe ja nyt olen päättänyt Todellakin kasvattaa vihdoin ja viimein pitkät hiukset... saass nähä...  [thum]  

Olen kyllä sitä mieltä hiusteni kasvatuksesta huolimatta, että lyhyemmät hiukset ovat pirteämmät kuin pitkät...  [Cool]  

Minkäköhän takia miss suomi kisassa ei ole aivan lyhyt hiuksisia tyttöjä...?(en ainakaan muista nähneeni)  [Confused]

Jukka Virtanen

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: November 27, 2002, 15:45:00 pm »
Jos saan sanoa oman mielipiteeni miehenä, toivoisin että kaikilla naisilla olisi pitkät hiukset!!!
On se vaan niin, että mies tykkää aina vaan (ainakin mun kaveripiiri) pitkähiuksisista naisista, ja välillä tuntuu, mitä pitempi, sitä parempi. Peffaan asti ulottuva tukka kääntää päät ja saa hormoonit hyrräämään takuuvarmasti.

Tuohon lyhythiuksisten kaunottarien joukkoon mä luen vain yhden naisen (anteeksi muut), Halle Berry on ollut aina hyvännäköinen lyhythiuksisena ja odotankin sitä, että joskus hänet vielä näkis pitkähiuksisena.

Mä kunnioitan naisia kyllä siitä hyvästä, että he haluavat olla hyvännäköisiä miehiensä edessä ja pitävät välillä hankalaakin pitkää tukkaa. Toivon mukaan me miehet ollaan sitten niin fiksuja, että ymmärretään hyvän päälle ja kohdellaan naisia oikein kunnioituksella.

No nyt tästä tuli oikein pitkäkin viesti, mutta KIITÄN pitkähiuksisa naisia, kun olette meitin miehien ilona ; )

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: November 27, 2002, 15:59:00 pm »
No nyt täällä tulee karvoista asiaa JOKA PALSTALLA!   [thum]    [thum]    [thum]

Mun mielestä se on täysin persoonasta kii et millanen letti sopii. Klassiselle pitkä, sporttiselle lyhyt, luonnolliselle kihara, dramaattiselle epäsymmetrinen... jne jne jne...

Pitkät hiukset on näyttävät tietty mut monella ne vetää valitettavasti naaman (silmäkulmat, poskipäät, suupielet) ALASPÄIN  [sad]  joten tällöin ne on edustavamman näköiset ylös laitettuna mieluummin ku et ne roikkuis silleen hippimäisenä pitkin naamaa & selkää.  [18_crazy]   [Big Grin]

Sitäpaitsi jos on kauniit kasvot niin letin pituudella ei oo mitään väliä.  [beauty]