Author Topic: Esitä kysymyksiä. Asiantuntijana hiusmuotoilija / meikkaaja HeidiJo  (Read 1538 times)

69

• Guest
Hiukset, ihonhoito, make up, kynnet, salitreeni, ruokavalio, vaatetus yms. Esitä kysymyksiä. Asiantuntijana hiusmuotoilija / meikkaaja HeidiJo, joka tällä hetkellä on yksityisyrittäjänä Hiussali Peilissä.

Heidillä on työkokemusta mm. Miss Bikini - ja Miss Suomi -kilpailuista ja useista kymmenistä lehtikuvauksista. VALVOJA SUOSITTELEE. Varaa aika Puh. 09-27093223. Freda 29.

[ 27-09-2002, 16:04: Viestiä on muokannut: Mauton ja väritön ]

Papu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: September 26, 2002, 23:14:00 pm »
Kiitos kiitos!
 Eli kysymyksiä saa laittaa kaikesta alaan liittyvästä laidasta laitaan.
 Vastaan mielelläni kysymyksiin ja autan ammattitaidolla kauneuden maksimoinnissa.

terveisin , Heidi

1155

• Guest
(No subject)
« Reply #2 on: September 27, 2002, 13:11:00 pm »
Heidi - mikä on paras hoitoaine kuiville latvoille hiuksissa?

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: September 27, 2002, 13:34:00 pm »
Tämä on hyvä paikka kysyä asiantuntijalta, mutta kun Emppu tarvitsi sellaisen "tule mukaan muuttumaan"-päivän ennen kuin voi edes kysyä mitä voisin tehdä millekin itsessään!   [Roll Eyes]

Olenkin aina haaveillut, kun pääsi kyselemään meikkaajalta vinkkejä miten minun pitäisi meikata tai kampaajalta miten laittaa hiukseni. Tavalliselta kampaajalta, kun kysyn niin hän sanoo, ettei tiedä, kun ei itsellä ole pitkiä hiuksia tai en uskalla leikata enempää, kun sinua sitten kaduttaa! Tasataan vaan vähän! Näin kävi vuosi sitten kun yritin muuttaa hiusten lookin lyhemmäksi ja erilaiseksi!    [Confused]  

Kaikki valokynät muut uudet jujut niin miten niitä käytetään, olisi kiva siis tietää. Samoin hiusrinkuloiden käyttö! Minä kun en ole missi tai malli niin kiinnostaisi tosi paljon myös sellaiset kotiäipän pikaniksit hiuksille ja meikille!   [Embarrassed]

Petra

• Full Member
(No subject)
« Reply #4 on: September 27, 2002, 14:03:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt NAISVALVOJA:
Heidi - mikä on paras hoitoaine kuiville latvoille hiuksissa?

En ole Heidi, mutta minulla on todella auttanut Matrixin Essentials-sarja  colour preserv leave-in conditioner. Se on tarkoitettu värjätyille hiuksille, mutta toimii hienosti muutenkin! Minä en voi käyttää "normaaleja" (pois huuhdeltavia) hoitoaineita, kun ne latistaa ja näin järkyttävän paksua pitkää tukkaa on vaikea muutenkin pitää edes vähän koholla. Käytän tuotetta pelkästään latvoihin. Tuoksuu tosi hyvältä ja pitää tukan ilmavana. Suosittelen!  [thumb]

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #5 on: September 27, 2002, 15:24:00 pm »
Heippa Heidi!

Ihanaa ku on tullu tällanen palsta tänne!  [thumb]  

PliiiiZ... voisitko antaa mulle jonkun uuden kivan silmämeikki-idean? Mun silmät on mantelinmuotoiset, hieman vinot (kuten ton kuvagallerian fotoista ehkä huomaa). Mun vasen silmä on väriltään vihreä/kullanruskea ja oikea on sinivihreä eli näinollen vasen silmä on oikeaa tummempi.

Mitä värejä voisit suositella mulle kokeiltavaks? Musta on mulle aivan liian kova väri sekä rajauksissa että mascarassa. Normaalisti käytän rajauksiin ja ripsiin eri ruskean sävyjä ja luomiin luonnonvalkoista, kullanruskeaa, kaakaonruskeaa, vaal.lilaa sekä lämmintä roosaa tai vaaleaa lohenpunaista. Värianalyysissä mut on todettu 3 kertaa rajatapaukseksi, eli kevät/kesä, joten voin leikkiä sekä lämpimillä että kylmillä sävyillä.

Vastauksesta SUPER-HYPER-MEGA-kiitollinen!   [Big Grin]

Papu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: September 27, 2002, 23:19:00 pm »
Heipä hei kaikille!
Eli näin alkajaiseksi hiustenhoidosta....
Kuiviin latvoihin löytyy useitakin eri tuotteita eri valmistajilta. On kosteuttavia tuotteita sekä rakennepaikkaavia proteiinihoitoja. Jos hiuksesi ovat paksut ja karheat, ja kuivat latvat katkeavat helposti, tarvitset molempia tuotteita, eli esim. kerran viikkoon käytettävää rakennetta korjaavaa treatmenttia (esim redken CAT,) ja kosteuttavaa hiuksiin jätettävää latvahoitoainetta joka siis hoitaa ja suojaa latvoja seuraavaan pesuun asti (esim.redken all soft sarjan uutuus, wellan fix eds, myös bonacuren latvahoito käy. Jos taas hiuksesi ovat hennot, ehkä juuresta helposti rasvoittuvat mutta latvoista kuivat ja takkuuntuvat, käytä pääsääntöisesti rakennevaurioituneille hiuksille tarkoitettua shampoota ja pika hoitoainetta, esim redken extreme-sarja, wella repair-sarja, ihan latvoihin nypi pesun ja pyyhekuivauksen jälkeen silikonia sisältävää suoja(kiilto)tippaa,tälläisiä "silkki" tai Gloss-tippoja löytyy melkein kaikilta sarjoilta, itse pidän redkenin, wellan ja lorealin tipoista.   [beauty]

Papu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #7 on: September 27, 2002, 23:33:00 pm »
Lupaan jatkossa yrittää ehtiä laittaa tänne myös Niksi-pirkka tyylisiä kauneuden konstit-vinkkejä.
Vaikka vinkkejä on vino pino, kestää hetken kunnes ne on koottu viesti-muotoon. Edelleen voitte kysyä jos mieltänne jokin askarruttaa, mutta mielellään tarkentakaa kysymykset johonkin yksittäiseen ongelmaan. On hippasen vaikea vastata näkemättä persoonaa, et mikä kiva mulle sopisi...   [thumb]

Papu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: September 27, 2002, 23:52:00 pm »
SYKSYN SILMÄMEIKKI-TRENDIT       [bigglasses]  

Meikkitrendit pohjautuvat aina sen hetken muotivirtauksiin, jotka taas ammentavat vaikutteita elokuvista, MTV:stä ja alakulttuureista. Tämän hetken meikeissä näkyy vaikutteita fantasiamaailmasta, eli keijukaisista, haltijoista, noidista sekä vampyyreistä. Silmämeikit ovat siis tummia, koko liikkuva luomi väritetään syvillä ruskean, mustan tai harmaan sävyillä, häivytetään kulmaluulle pehmeästi. Silmä rajataan alaluomelta samalla luomivärillä pehmeästi esiin, silmämeikin viimeistelee tumma sisäkajal ja taivutettuihin ripsiin harjattu musta, tai mustansininen mascara. Jos musta kajal tuntuu liian rajulle, kokeile tummaa harmaata, tai viileän ruskeaa, lämminruskea tekee silmistä itkettyneen näköiset. Jos silmäsi ovat pienet, ja sisäkajal vetää ne vielä pienemmän näköiseksi, laita sisäluomelle valkeaa tai aivan vaaleanvaaleaa nude kynää, ja jätä tumma alaluomen luomivärirajaus sisä- ja ulkonurkista "auki" ja lisää näihin "aukkoihin" vaaleaa luomiväriä. Tämä on balleriinojen käyttämä kikka, kannattaa kokeilla!   [thumb]

1155

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: September 29, 2002, 00:02:00 am »
Heidi - kiitokset, kokeilempa noita tuotteita kuiviin latvoihini  [Smile]

Emppu

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: September 29, 2002, 00:21:00 am »
Jäänpäs odottelee sitten sitä niksi-Heidiä tänne iloksemme! Kiitos Heidille!   [angel]  

Niin - meikäläisen pitäisi lähettää koko pää sinne, että voisi tehdä diagnoosin - mitä tälle päälle voisi tehdä, kun muodonmuutosta haikailen!   [Big Grin]   Unohdetaan se nyt....

Sugar

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #11 on: October 20, 2002, 15:15:00 pm »
Tarttuipa eilen poistokorista matkaan L´orealin nestemäinen luomiväri-putkilo. Tajusin vasta kotona, etteihän minulla ole haisuakaan, miten moista käytetään! Eli mitä luomelle laitetaan alle, ja levitetäänkö luomivärivoide sormilla vai siveltimellä/sienellä? En viitsisi testata ja lähteä ihmisten ilmoille huomatakseni möhnän paakkuuntuneen luomivakoon...
Puuteriluomivärin vannoutunut käyttäjä on nyt neuvoja vailla!

Papu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: October 21, 2002, 11:01:00 am »
nestemäiset ja voidemaiset luomivärit levitetään yllensä sormin taputellen liikkuvalle luomelle, kevyesti ylöspäin häivyttäen. Myös sienimäisellä aplikaattorilla voit kokeilla levitystä. Vinkki!
 Joissakin puuterimaisissa luomiväreissä on mahdollisuus käyttää tuotetta myös vedellä kostutettuna (esim.sebastian trucco) tällöin litteä sivellin on paras apuväline. muista myös jakaa luomiväri nappi niin, että käytän kostutettuna vain puolta napista, että sinulle jää toinen puoli puuterimaista käyttöä varten .
 Muodikkaan rasvakiillon luomiin saa esin elisabeth ardenin 8 h creamilla tai ihan vaseliinillä....hippoihin  rasvaan voi sekoittaa aavistuksen vaaleaa helmiäisluomiväriä. Kaikille rasva kiilto ei luomiin sovi...etenkin jos sinulla on raskas ripsien päälle laskeutuva luomi, se helposti painaa ripsivärit ala-luomelle, mutta kannattaa tietysti kotona kokeilla kaikkea, ainahan meikkivinkit on aika yksilökohtaisia, mikä kellekkin sopii.
   [Eek!]   Silmät sirrilleen peilien ääreen kokeilemaan    [idea]

[ 21-10-2002, 11:02: Viestiä on muokannut: papu ]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: October 21, 2002, 13:33:00 pm »
Mulla on seuraavanlaisia kysymyksiä:

1) Tällä hetkellä pitkiin hiuksiini on tehty aurinkoraitoja folioilla päällimmäisiin hiuksiin. Kasvuraja näyttää jo ikävältä ja sitä pitäisi saada piiloon (ei enää auta siksak-jakauskaan piilotukseen). En kuitenkaan haluaisi värjätä raitoja piiloon eli pystyykö raitoja tehdä pelkällä tyvivärjäyksellä niin, että olemassaolevia raitoja "jatkettaisiin" ylikasvaneeseen tyveen? Niin ja tietysti kampaajalla, kotiväreihin en koske. =)

2) Iho on varsinkin näin pakkasella todella pintakuiva niin että se alkaa helposti hilseilemään eikä mitkään poskipunat (ei edes voidemaiset) pysy siistinä vaan ovat iltapäivällä jo menneet laikukkaaksi kuten helposti meikkivoidekin. Asiaa ei tietenkään edistä että työskentelen päivät kuivassa toimistoilmassa tietokoneen edessä. Olisiko siis hyvää vinkkiä

- tehokkaasta kosteusvoiteesta. Olen kuullut että Biothermin Aquasource olisi tehokas kosteuttaja, onko käyttökokemuksia?

- hyvästä (kohtuuhintaisesta), kohtuuhintaisesta meikkivoiteesta/poskipunasta, joilla kuivaihoinen saisi hyvän, luonnollisen pysyvän lopputuloksen joka kestäisi siistinä mutta ihoa kuivattamatta koko työpäivän.

Nasu

• Full Member
(No subject)
« Reply #14 on: October 21, 2002, 14:26:00 pm »
Kun raidat on tehty foliolla, ne pitäisi pystyä tekemään vain tyveen koska folio-raidat ovat yleensä selkeitä verrattuna huppu-raitoihin. Tarkuutta vaatii mutta ammattilainen varmasti siitä selviytyy  [Smile]  

Meikit on jostain syystä sellaisia et joku tietty tuote sopii jollekin ja jollekin ei, johtuu vissiin ihon eri happamuuksista yms. eli kokeilemalla sen tietää. Esim. sokkarissa on noita sarjoja;maybellinet, lorealit yms. joille on tullut uusia meikkivoiteita kuivalle iholle. Kannattaa myös kokeilla lumenen koivu-hunaja naamiota kuivalle iholle, mulla se on ollut ainakin kivan tuntuinen, sarjaan kuuluu myös koivu-turve naamio koko keholle (sotkuista mutta saunassa käydessä ihan jees:)