Author Topic: Rasva % mittauksia.....  (Read 1239 times)

MissFlightattendant

• Full Member
Rasva % mittauksia.....
« on: May 09, 2002, 00:24:00 am »
Minkälaisia kokemuksia teillä on rasva% mittauksista?? Itseltäni on mitattu kahdella eri tavalla. Toinen oli sellainen koko kropan mittaus jossa mitattiin myös mm. vesi arvot ja lihasmassa sellaisia sähkö piuhoja käyttäen. Toinen taas sellainen käsissä pidettävä, johon piti laittaa pituus, paino ja ikä.

Voikohan niihin luottaa?...

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #1 on: May 08, 2002, 13:38:00 pm »
Olen itsekin miettinyt samaa...

Minulla on kokemusta Tanita-kehoanalyysin rasvamittarista sekä ns."rasvapihdeistä".
Rasvaprosentti on mielestäni aika häilyvä käsite ja yleensä eri menetelmillä mitattuna aina eri.
Jos haluaa tarkkailla rasvojaan kannattaa tuo mittaus tehdä aina samalla laitteella ja samalla menetelmällä, halutessaan realistista seurantaa.
"Mu-tu" fiikikseni on, että koko kehosta otettava rasvaprosentti sähköisesti on luotettavampi kuin pihdeillä otettu arvio, joka otetaan vain tietyistä kehon osista laskien arvot yhteen. Tuolloin yleensä pihdit mittaavat pelkästään ulkoisen rasvan kehossa, kun taas sähköinen, koko kehon rasvan,pintaa syvemmältäkin.

Seremoniamestari

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: May 08, 2002, 13:46:00 pm »
Itse uskon rasvapihteihin, kunhan mittaaja on sama tai samasta paikasta mitataan ainakin.
Käsissä pidettävä laite mittaa enemmän ylävartalon rasvaprosenttimäärää.
Käsittääkseni ainoa todella tarkka mittausmenetelmä on Jyväskylässä.

Itseltäni aikoinaan mitattiin useamman kerran vuodessa ja kyllähän nuo aika tarkkoja nuo tulokset olivat.

Kata

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #3 on: May 08, 2002, 17:44:00 pm »
Teen töitä eräällä kuntosalilla ja meillä on siellä juuri sellainen käsissä pidettävä mittari. Jotkut sanovat, että tulos voi olla eri jos puristaa laitetta liian kovaa tai on paljon koruja/rannekello jotka häiritsevät mittausta.

Mitä olen itse sillä mittaillut aina ohi mennen, niin tulos on keikkunut ihan kiitettävän hyvin niillä samoilla lukemilla. Että siinä mielessä minulla ainakin on ihan "luotettavia kokemuksia" siitäkin mittausmenetelmästä.

69

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: May 08, 2002, 18:03:00 pm »
Oma mittarini: Jos naisen vyötärö on alle 62 cm, niin ei siinä vartalossa pahemmin ylimääräistä rasvaa löydy.   [thumb]

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #5 on: May 09, 2002, 14:33:00 pm »
Paras mittari on peili!

65

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: May 10, 2002, 10:51:00 am »
Paras mittari löytyy "Gold's Gym Karilta" nyt Wellness. Viimeisin tulos 11,5%. Mitataan akselilla: ojentaja, vatsa, alaselkä (jenkkakahvat). Kari on TOSI asiantuntija !

[ 10-05-2002, 10:53: Viestiä on muokannut: Monomeno ]

87

• Guest
(No subject)
« Reply #7 on: May 10, 2002, 11:58:00 am »
Mihin tuossa on unohdettu alakropan rasva jonne yleensä erityisesti naiset varastonsa keräävät?

65

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: May 11, 2002, 00:07:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt Henna:
Mihin tuossa on unohdettu alakropan rasva jonne yleensä erityisesti naiset varastonsa keräävät?

Voi Henna kulta, kun en ole niin hyvä alan ammattilainen, että pystyisin tohon vastaamaan. Mustosen Sari vois auttaa ehkä asiassa. Oliskohan asia niin, että sitä varastoitavaa olisi myös
kertynyt vatsaan ja alaselkään samassa suhteessa kuin vielä alemmaksi....en tiedä, mutta olen kuullut Karilta, että mittauspisteet ovat naisille ja miehille samat.

[ 10-05-2002, 12:09: Viestiä on muokannut: Monomeno ]

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #9 on: May 11, 2002, 00:11:00 am »
Henna on oikeassa tuossa.

Jos rasva % halutaan mitata sen vuoksi että katsotaan miltä kroppa näyttää, mielestäni se on silloin aivan turhaa. Riittää kun katsoo peiliin, sieltähän se tulos näkyy parhaiten miltä näyttää.

Jos halutaan sitten mitata sen vuoksi, että tiedetään kuinka paljon rasvaa on tietyssä ajassa saatu pois, tuo mittaus on hyvä. Pitää kuitenkin muistaa että käy aina samalla mittaajalla, samalla mittarilla ja systeemillä mittauttamassa. Muuten ei tulos ole pätevä. Mittaustyylejä ja mittareita on erilaisia.

Eri ihmistyypeillä rasva kertyy eri paikkoihin. Toisella ihmisellä saattaa olla korkeampi % ja silti näyttää kropan kunto paremmalta kuin sellaisella jolla on alhaisempi. Näin se vaan on ja itse en koskaan ole mitannut millään mittareilla, katsonut kisakuntoni peilistä    [Smile]

[ 28-05-2002, 20:32: Viestiä on muokannut: Sari Mustonen ]

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #10 on: May 11, 2002, 00:21:00 am »
quote:
Alunperin lähettänyt VALVOJA:
Oma mittarini: Jos naisen vyötärö on alle 62 cm, niin ei siinä vartalossa pahemmin ylimääräistä rasvaa löydy.    [thumb]

Valvoja; Mulla 59 ja on rasvoja silti LOL

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #11 on: May 13, 2002, 21:42:00 pm »
Yhdyn Sarin sanoihin.
Moni päälle 62 cm vyötärön omaava tyttö saattaa olla huippu tiukassa kunnossa ja täyttä lihaa, kun tas tyttö joka näyttää laihalta päälle päin saattaa ollakin löysä kropaltaan vaikka laihalta näyttääkin.
Tiukassa ja lihaksikkaassa kropassa saattaa tulla senttejä jo pelkästään tiukkuuden myötä,rasvahan jonkin verran pehmeytensä ansiosta antaa myöten mitattaessakin.
Täytyy muistaa, että olemme jo luustoltammekin kaikki ihmiset erilaisia.
Siispä peili ja terveelliset ruokailutavat kunniaan!  [thum]  
  [thum]

277

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: May 16, 2002, 03:03:00 am »
Mielestäni toi valvojan vyötärön mittaus on aika hyvin paikkaansa pitävä.
Ja mitä Mustosen Sariin tulee niin etkö sä Sari oo tosi hyvässä kunnossa?
Tosin noissa mittajutuissa pitää ottaa pituus huomioon. 177 centtinen tyttö, jolla on 90 lantio ja 61cm vyötärö saattaa näyttää luurangolta, kun taas 168 centtinen tyttö samoilla mitoilla on vaan hoikka mutta ei mikään luuranko.  [bigglasses]

277

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: May 16, 2002, 03:16:00 am »
Mielestäni mittanauhan käyttö on paras tapa, koska peili voi huijata. Jos haluaa tietää missä kunnossa kulloinkin on niin suosittelen jatkuvaa mittanauhan käyttöä. Mitata kannattaa lantion ympärys (levein kohta), Reiden ympärys(levein kohta) seka vyötärön ympärys. Reiden ympärys kertoo todella paljon, silla vaikka lantio olisi kapea voi siellä olla tavaraa.  [teddy]  
Itse otin mitat viimeksi aamulla.

.

• ELITE MEMBER
  • pojat on poikia
Re: Rasva % mittauksia.....
« Reply #14 on: November 05, 2010, 03:21:39 am »
http://www.inbody.fi/

Toi on vissiin aika tarkka mittari.
We'll have some coffee flavoured kisses honey.