Author Topic: Rusketus?  (Read 1047 times)

Terhi

• Full Member
Rusketus?
« on: May 04, 2002, 16:18:00 pm »
Auttakaapas minua....olen ihotyypiltäni sellainen, että kärähdän auringossa ihan punaiseksi! Ja muutenkaan en jaksa maata ottamassa aurinkoa tunti tolkulla.

Mitkä ovat parhaita itseruskettavia?
Haluaisin ainoastaan vain kevyen rusketuksen en mitään super-ruskeaa.
Ja tarttuuko miten vaatteisiin?

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #1 on: May 04, 2002, 16:40:00 pm »
Jotain on keskustelu täällä:
http://cgi.ewok.fi/~jerep/ubbs/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=5;t=000012

Tästä asiasta aina välillä on keskustelua ollutkin...

Terhi

• Full Member
(No subject)
« Reply #2 on: May 04, 2002, 18:13:00 pm »
Kiitos Sari! Yritin etsiä täältä keskustelua aiheesta mutta eipä sattunut silmiini tuo...

277

• Guest
(No subject)
« Reply #3 on: May 16, 2002, 03:19:00 am »
Lancomella on tosi hyvät itseruskettavat samoin Kanebolla.

Terhi

• Full Member
(No subject)
« Reply #4 on: May 16, 2002, 04:37:00 am »
Kiitos Susa tuosta Lancome-vinkistä. Meillä on tuossa vieressä melkein outlet-myymälä (melkein sama kuin tehtaanmyymälä) ja hinnat on mielettömän edukkaita! Täytyykin käydä siellä taas  [Smile]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: June 05, 2002, 14:51:00 pm »
Kysymys Sari Mustoselle joka tietänee näistä asioista paljon: Onko itseruskettavista todettu aiheutuvan ihosyöpää? Siis niiden ruskettava vaikutushan kai perustuu siihen että ne herättävät pigmentit jollain mystisellä tavalla, mutta UV-säteilyhän siinä puuttuu. Mutta voiko niistä kuitenkin olla haittaa? Niitähän on ollut vasta parikymmentä vuotta olemassa, tietääkseni. Onko siinä ajassa tullut ilmi syöpäriskejä?

87

• Guest
(No subject)
« Reply #6 on: June 05, 2002, 15:01:00 pm »
Niin eikös itseruskettavien toiminta perustu siihen että ne aiheuttavat jonkin kemiallisen reaktion mutta eivät siis aktivoi pigmenttiä samalla tavalla kuin UV-säteet koska itseruskettavat eivät saa aikaan iholla suojamekanismia jolloin ihminen voi palaa yhtä lailla kuin kalkkilaivan kapteeninakin. Käsittääkseni siis itseruskettavat eivät aiheuta syöpää mutta silloin ehkä helpommin unohtaa laittaa aurinkosuojaa jolloin saattaa kärähtää ja näinollen lisätä syöpäriskiä.

Sari Mustonen

• V.I.P. MEMBER
(No subject)
« Reply #7 on: June 05, 2002, 15:03:00 pm »
Henna on oikeilla jäljillä. Itseruskettavat vain värjäävät ihon eivät siis rusketa oikeasti. Ja totta on että voi palaa vaikka olisi tuo itseruskettava iholla.

Niin ja tuosta ihosyövästä vielä, en ole ainakaan kuullut että aiheuttaisi.

[ 05-06-2002, 16:49: Viestiä on muokannut: Sari Mustonen ]

475

• Guest
(No subject)
« Reply #8 on: June 05, 2002, 17:02:00 pm »
Olen kuullut että on olemassa jokin tosi kallis itseruskettava jonka kanssa voi ottaa aurinkoa. Mutta nyrkkisääntönä olkoon siis- jos laitat itseruskettavaa, pysy varjossa.

87

• Guest
(No subject)
« Reply #9 on: June 06, 2002, 09:57:00 am »
Kyllä ihan minkä tahansa itseruskettavan kanssa voi ottaa aurinkoa ja joissakin on jopa aurinkosuoja itsessään (ainakin L'Oréalin kasvoille tarkoitetussa self-tanissa). Jos aurinkosuojaa ei ole niin pitää vielä erikseen käyttää aurinkosuojavoidetta.

Sugar

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #10 on: June 10, 2002, 17:35:00 pm »
On tässä tullut itsekin kokeiltua kaikki maan mahdolliset itseruskettavat, kun olen tosi valkoinen iholtani ja auringonotto pelottaa. Kasvoille suosittelen todella lämpimästi Lancomen itseruskettavaa, viimeksi kokeilin näitä Lórealin uusia rusketuksia ja ainakin kasvoille tarkoitetulla aineella tuli todella mahtava, luonnollinen ja tasainen rusketus! Lisäksi siinä oli suojakerroin 8, eli aurinkoakin voi ottaa.
Surkeimmat tulokset olen aikaansaanut Yves Rocherin tuotteilla...jotenkin ei vain tule tasaista rusketusta vaikka kuinka huolella levittäisi.

Anna Hill

• Full Member
(No subject)
« Reply #11 on: July 02, 2002, 16:25:00 pm »
Parhaan feikkirusketuksen saat aikaan St. Tropez -tuotteilla. Sarja sisältää kuorinnan, kosteuttajan ja itsestäänruskettavan voiteen/vaahdon. Voide sisältää hieman vihertävää sävyä joka poistaa keltaisuutta ja näet heti mihin kohtiin olet levittänyt sen joten vältyt kirjavalta lopputulokselta. Voiteen annetaan vaikuttaa max. 4 tuntia joten rusketuksen asteeseen voit vaikuttaa itse.

(Julkkiksista mm. Victoria Beckham ja MTV:n Cat Deeley käyttävät St. Tropezin tuotteita ja siksi he ovatkin aina terveen ja aidosti ruskettuneen näköisiä)  [Smile]