Tosi kiva et meillä on täällä alan spesialisti! Et tervehdys sinulle Personal trainer!
Haluaisin neuvoja siihen, millä liikkeillä voisin kasvattaa olkapäiden seudun lihaksia?! Koska minulla on aika pienet hartiat ja olkapäät..
Kotona on käytettävissä 4kg, 8kg ja maximissa 12kg käsipainot.Löytyy kyllä vielä 2,5kg painot, mut ei niitä voi käyttää, kun ne ovat niin kevyet!
Olen tehnyt liikkeitä niillä 8kg painoilla, 3*12 sarjoja. Liikkeet ovat olleet: ylöstyöntö vuorokäsin, hauvisvääntö joko seisaaltaan tai istualtaan, dippi 3*15. Välillä olen tehnyt myös punnerruksia 3*20(naisten), ja sivulle nostoja 3*10*4kg...
Pikkusisko on todella harteikas ja vahva lihaksinen,siis yläkroppa..toisin ku mulla..
Sen verran vielä taustaa, et jouduin lopettamaan kilpaurheilu-urani tuossa ennen joulua, jalkavamman takia(lajini oli 3-loikka ja silloisessa tulevaisuudessa varmasti myös pikajuoksumatkat olisivat olleet lajejani jonkun ajan kuluttua). Että treeni taustaa löytyy kyllä! Kun silloin treenasin kaksi kertaa päivässä, aamutreenit ja sit illalla!
Mutta sit kun jouduin lopettamaan, niin eihän sitä enään huippu-urheilijan tavoin treenaa...ja käsivarsien, etenkin hartioiden ja olkapäiden lihakset ovat kyllä pienentyneet!!..vaikka eivät ne koskaan mitenkää isot ole olleetkaan..
Elikkäs apusi olisi tarpeen!
[ 12-04-2002, 12:46: Viestiä on muokannut: MissFlightattendant ]