Author Topic: Treeni- ja ruokavalioapua!!  (Read 4878 times)

Personal Trainer

• New Face
  • *
Treeni- ja ruokavalioapua!!
« on: April 11, 2002, 00:03:00 am »
Hei kaikki! Olen juuri valmistunut personal trainer-tyttö, joka palaa halusta kokeilla uutta tutkintoaan ihan käytännössä. Siispä voin vastailla kysymyksiinne tällä palstalla ja mikä parasta, aivan ilmaiseksi! Ilmaiseksi siksi, että työpaikkani on aivan eri alalta vielä pari vuotta, enkä voi tähän bisnekseen uppoutua. Siis treenistä ja ruokavaliosta neuvoja ILMAISEKSI! Itse olen harrastanut fitness-urheilua viitisen vuotta eli käytännönkin kokemusta löytyy. Sijaintini pääosin Tukholma, Suomessa Helsinki. Aktiivista kevään jatkoa teille kaikille!

hemu

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: April 11, 2002, 00:43:00 am »
Okay, hieno juttu jos voisit vähän valaista mulle kuinka pääsen kunnon tuloksiin.
Elikkä olen harrastanut punttia nyt vuoden verran ja haluaisin nyt polttaa loputkin rasvat pois. Mikä on suhde, dieettijaksolla, puntin ja aeroopisen treenien välillä. Voinko tehdä edelleen samanlaista punttisalitreeniä, eli n.4 kertaa viikossa, teen yleensä n. 80% max.painoilla, 8-10 toistoilla, ja lihasryhmät on tosiaan jaettu noihon neljään viikkokertaan. onko muuten 7 pvä kieto eri lihasryhmien välillä hyvä?
Pyrin käymään n.40min aamukävelyllä ennen aamupalaa viidesti viikossa. Haluaisin kuitenkin vielä tehdä punttia, mutta en tiedä onko siitä vastaavaa hyötyä, jos kuitenkin olen dieetillä. Pitäisikö vähentää painoja ja tehdä suuremmilla toistomäärillä, vai jättää puntti pois ja alkaa lenkkeilemään, plääh !?
Toivottavasti sait jotain irti treenauksestani, ja ymmärsit mitä ajan takaa. Hyvää kevättä ja etukäteen kiitoksia vastauksestasi!

Personal Trainer

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: April 10, 2002, 13:00:00 pm »
Muistathan että ruokavalio on rasvanpolton perusta? Hyvin tunnut kuitenki olevan ainakin tuohon treenaukseen perehtynyt, että olisikohan niin, että ruokavalio ei tue tavoitteita? Mun oma treeni on samanlailla jaettu kuin sinun ja on hyvin toiminut. Näistähän on montaa mielipidettä. Teetkö eri tehoisia viikkoja? Mä olen omani jakanut jopa neljään erilaiseen viikkoon. Siis on erikoistekniikkaa, kevyttä ym. Älä jätä punttia pois, eikös tavoitteena ollut rasvan eikä lihaksen menetys ? Mä dieetillä teen siis neljään jaettua salia ja aamulenkkiä 2-4 kertaa viikossa ja vielä iltaisinkin joskus. Mulle on riittänyt näin, kun olen siis noudattanut varta vasten suunniteltua ruokavaliota.

Lopuksi pitänee pyytää anteeksi heikkoa suomen kielen taitoani! Mutta toivottavasti kuitenkin ymmärsit.

Marianne H

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: April 10, 2002, 14:15:00 pm »
Ajattelin kysäistä sinulta hiukan kiirellisen ihmisen elämään ruokavaliovinkkejä. Päiväni kun alkanvat seiskan jälkeen opintojen paris, puolenpäivän jälkeen duunin merkeis ja illal salil. Missään ei ole ylimääräistä aikaa eli ruokailun järjestely tökkii. Ja kiire on koko ajan. Salil käyn 5kertaa viikos, joista yks päivä on enemmän aerooppisen treenin tekemistä. Weekend on ainoa aika jolloin ehdin käyä luisteleen tai lenkil. ja silloin ruokailun järjestelykin onnistuu, mutta viikolla ruoka on tyyliin jogurttia, banaani tai verigreippi, näkkäri. Ja enenrgiaa ei oo pätkääkään. Aamuihmisiä en ole, joten silloin ei ruoka maita, ja aikaa ei ole  [Smile]  En ole oikein keksiny mitään toimivaa järjestelyä. Salin jälkeen tulee periaatteessa vasta syötyä päivän lämmin ruoka, joka ei tod ole järkevää. Kenties osaa antaa parit neuvot  [Smile]

Sini

• Guest
(No subject)
« Reply #4 on: April 10, 2002, 14:27:00 pm »
Osaat varmaan sanoa, paljonko te Personal Trainerit maksatte? -Muutaman tonnin??-markoissa?Ja mitä se kattaa?
Välillä kun tuntuu, että itse ei pysty itseään niskasta vetämään salille. Toisaalta olisi mukavampi ehkä treenata jonkun kanssa joka kertoo ja neuvoo tarkasti. Ja kunhan tulokset näkyvät nopeasti, heh, sitähän me kaikki toivomme..(toki työtäkin tarvitsee sen eteen tehdä).  [Wink]

Personal Trainer

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: April 10, 2002, 16:35:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Marianne H:
Ajattelin kysäistä sinulta hiukan kiirellisen ihmisen elämään ruokavaliovinkkejä. Päiväni kun alkanvat seiskan jälkeen opintojen paris, puolenpäivän jälkeen duunin merkeis ja illal salil. Missään ei ole ylimääräistä aikaa eli ruokailun järjestely tökkii. Ja kiire on koko ajan. Salil käyn 5kertaa viikos, joista yks päivä on enemmän aerooppisen treenin tekemistä. Weekend on ainoa aika jolloin ehdin käyä luisteleen tai lenkil. ja silloin ruokailun järjestelykin onnistuu, mutta viikolla ruoka on tyyliin jogurttia, banaani tai verigreippi, näkkäri. Ja enenrgiaa ei oo pätkääkään. Aamuihmisiä en ole, joten silloin ei ruoka maita, ja aikaa ei ole   [Smile]   En ole oikein keksiny mitään toimivaa järjestelyä. Salin jälkeen tulee periaatteessa vasta syötyä päivän lämmin ruoka, joka ei tod ole järkevää. Kenties osaa antaa parit neuvot   [Smile]

Pistäpä vaikka ihan kellon tarkkuudella noi ajat, niin voin ehdottaa sulle esimerkkipäivää. Oletko kasvissyöjä tai muuta?? Niin ja aamulla syömiseenkin voi oppia, mäkin sen vasta opin vuosi sitten.

Personal Trainer

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: April 10, 2002, 16:43:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Sini:
Osaat varmaan sanoa, paljonko te Personal Trainerit maksatte? -Muutaman tonnin??-markoissa?Ja mitä se kattaa?
Välillä kun tuntuu, että itse ei pysty itseään niskasta vetämään salille. Toisaalta olisi mukavampi ehkä treenata jonkun kanssa joka kertoo ja neuvoo tarkasti. Ja kunhan tulokset näkyvät nopeasti, heh, sitähän me kaikki toivomme..(toki työtäkin tarvitsee sen eteen tehdä).   [Wink]

Mä en tiedä Suomen hinnoista oikein, mutta täällä Ruotsissa yleensä treenarit ovat tehneet valmiita pakettihintoja, joihin kuuluu kuntotestausta, ruokavalio, harj.ohjelma ja muutama henk.kohtainen ohjaus esim. kuntosalilla. Sekä yhteydenpitoa esim. sähköpostitse. Sellanen paketti on Tukholmassa maksanut hyvällä treenarilla noin 10 000 kr eli siis about 1000 euroa.

Marianne H

• Full Member
(No subject)
« Reply #7 on: April 10, 2002, 16:59:00 pm »
quote:
Alunperin lähettänyt Personal Trainer:

Pistäpä vaikka ihan kellon tarkkuudella noi ajat, niin voin ehdottaa sulle esimerkkipäivää. Oletko kasvissyöjä tai muuta?? Niin ja aamulla syömiseenkin voi oppia, mäkin sen vasta opin vuosi sitten.

Hmmm... päivä alkaa 6.45 ja skoleen 7.25. koulupäivä menee ilman erikoisii taukoi ja 12 aikaan duuniin. Siel menee sit päivä istuen ja klo 18 lopetan työt ja klo 19 oon salil. en käy himbes välissä. salil sit lämmitelyt, treenit ja klo 21-21.30 kotiin ja väsy ja nälkä. Päivän aikana mukana todella saattaa olla parit hedelmät, riisikakkuja yms. Ja vettä ja kahvia menee duunis. Olen kaikki ruokainen mut en esim. parsakaali, vihannessekoitus, -ystävä. Viikonloppuna aamupala menee 11 aikaan: kaurapuuro ja ensin verigreippi tyhjään vatsaan. Toivottavasti nää ajat antaa jotain näkökulmaa. Päivät todellakin on pitkälti arkisin samanlaisia.

Personal Trainer

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: April 10, 2002, 17:07:00 pm »
qb][/QUOTE]Hmmm... päivä alkaa 6.45 ja skoleen 7.25. koulupäivä menee ilman erikoisii taukoi ja 12 aikaan duuniin. Siel menee sit päivä istuen ja klo 18 lopetan työt ja klo 19 oon salil. en käy himbes välissä. salil sit lämmitelyt, treenit ja klo 21-21.30 kotiin ja väsy ja nälkä. Päivän aikana mukana todella saattaa olla parit hedelmät, riisikakkuja yms. Ja vettä ja kahvia menee duunis. Olen kaikki ruokainen mut en esim. parsakaali, vihannessekoitus, -ystävä. Viikonloppuna aamupala menee 11 aikaan: kaurapuuro ja ensin verigreippi tyhjään vatsaan. Toivottavasti nää ajat antaa jotain näkökulmaa. Päivät todellakin on pitkälti arkisin samanlaisia.[/QB][/QUOTE]

Miten ihmeessä sä pysyt hengissä noilla eväillä???? noh...ilmeisesti käyt ihan säästöliekillä. Mitkä ovat sun tavoittees? Käytätkö lisäravinteita?

Marianne H

• Full Member
(No subject)
« Reply #9 on: April 10, 2002, 17:16:00 pm »
quote:

Miten ihmeessä sä pysyt hengissä noilla eväillä???? noh...ilmeisesti käyt ihan säästöliekillä. Mitkä ovat sun tavoittees? Käytätkö lisäravinteita?

[Smile]  joo, ei oo helppoo...mut iltasin syön sen lämpimän ruoan, tyyliin pata ruokia, lähinnä kanaa. En käytä mitään ravinteita. Mut jotenki sitä jaksaa. jogurtti duunin ohella riisikakkuineen auttaa jaksaan. huonompi homma on ku viikonloppuna tulee sit syötyä enemmän vaik treenikin on aeroopisempaa mut myös lihastreenii on mukana.

Marianne H

• Full Member
(No subject)
« Reply #10 on: April 10, 2002, 17:18:00 pm »
quote:
Mitkä ovat sun tavoittees?

tavoitteina ois rasvanpoltto kunnon lihastreenin ohella.

[ 10-04-2002, 17:19: Viestiä on muokannut:  ]

MissFlightattendant

• Full Member
(No subject)
« Reply #11 on: April 12, 2002, 11:53:00 am »
Tosi kiva et meillä on täällä alan spesialisti! Et tervehdys sinulle Personal trainer!  [Smile]  

Haluaisin neuvoja siihen, millä liikkeillä voisin kasvattaa olkapäiden seudun lihaksia?! Koska minulla on aika pienet hartiat ja olkapäät..

Kotona on käytettävissä 4kg, 8kg ja maximissa 12kg käsipainot.Löytyy kyllä vielä 2,5kg painot, mut ei niitä voi käyttää, kun ne ovat niin kevyet!
 Olen tehnyt liikkeitä niillä 8kg painoilla, 3*12 sarjoja. Liikkeet ovat olleet: ylöstyöntö vuorokäsin, hauvisvääntö joko seisaaltaan tai istualtaan, dippi 3*15. Välillä olen tehnyt myös punnerruksia 3*20(naisten), ja sivulle nostoja 3*10*4kg...

Pikkusisko on todella harteikas ja vahva lihaksinen,siis yläkroppa..toisin ku mulla..

Sen verran vielä taustaa, et jouduin lopettamaan kilpaurheilu-urani tuossa ennen joulua, jalkavamman takia(lajini oli 3-loikka ja silloisessa tulevaisuudessa varmasti myös pikajuoksumatkat olisivat olleet lajejani jonkun ajan kuluttua). Että treeni taustaa löytyy kyllä! Kun silloin treenasin kaksi kertaa päivässä, aamutreenit ja sit illalla!
 Mutta sit kun jouduin lopettamaan, niin eihän sitä enään huippu-urheilijan tavoin treenaa...ja käsivarsien, etenkin hartioiden ja olkapäiden lihakset ovat kyllä pienentyneet!!..vaikka eivät ne koskaan mitenkää isot ole olleetkaan..

Elikkäs apusi olisi tarpeen!  [Smile]

[ 12-04-2002, 12:46: Viestiä on muokannut: MissFlightattendant ]

398

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: April 12, 2002, 23:03:00 pm »
Moikka personal trainer,
asun itsekkin Tukholmassa ja treenaan paljon salilla, joten hauska sattuma, että asut myöskin Tukholmassa.
Missä muuten olet hankkinut personal trainer
koulutuksesi?
Itse treenaan satssportclubilla.   [Smile]    [Smile]    [Smile]

Terhi

• Full Member
(No subject)
« Reply #13 on: April 12, 2002, 23:22:00 pm »
Heippa MissFlightattendant!

Vaikken olekaan Personal Trainer niin osaan kyllä neuvoa sinua olkapäätreenissä.

Tässä sinulle liikkeitä, joita voisit tehdä kotona:

- pystypunnerrus käsipainoilla 2 x 10, 2 x 8 (nämä suuremmilla painoilla ja niin loppuun asti, että juuri ja juuri saat viimeiset itse ylös)
- vipunostot sivuille 3 x 10
- vipunostot taakse 2 x 10
- pystysoutu 2 x 10

Löydät näille liikkeille kuvat osoitteesta:
 http://www.fit24h.com/fit24h/Index.po?folder=156

Muista, että nainen ei voi treenata liian kovaa. Joten ei tarvitse pelätä, että lihakset kasvavat hujauksessa suuriksi. Joten treenaa kovaa!! Ja siten saat tuloksia aikaiseksi.

Miss Nas

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: April 14, 2002, 22:20:00 pm »
Kiva että palstalla on "oma" personal trainer  [Smile]

Tällaisia tarvitaankin koska joka tuutista tulee erilaista tietoa ruokavaliosta ja harjottelusta. Milloin kannatta syödä paljon hiilareita, milloin taas proteeinia runsaasti ja ei juuri lainkaan hiilareita.  No mutta onhan tuo omassa kropassa huomattu että proteeinia kun syö runsaasti niin kyllä mukavasti saa ylimääräiset pois ja muutenkin ainakin itse olen huomannut, että liiallisella leivän mussuttamisella on turvottava vaikutus.

Omaksi energiantarpeeksi päivittäin on laskettu noin 2500kcal, mutta paljonko yksi lisäkilo LIHASTA nostaa tuota päivittäistä energian tarvetta?

[ 31-05-2002, 17:19: Viestiä on muokannut: Miss Nas ]