Author Topic: hiusten pidennykset  (Read 2204 times)

miréla

• New Face
  • *
hiusten pidennykset
« on: April 03, 2002, 13:15:00 pm »
haluaisin tietää kuinka paljon maksaa, missä KANNATTAA teettää hoito-ohjeita yms tietoa.

MISS Elena

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: April 03, 2002, 13:33:00 pm »
Minun pidennykseni maksoi 2000 mk (sis. materiaalin, työn ja omien hiusten värjäyksen). Laitatin sen Kokkolassa ja olen kuullut ,että Etelä-Suomessa pidennnykset maksavat huomattavasti enemmän. Pidennykseni on tehty kuituhiuksesta ja kiinnitetty sineteillä. Kuitu on halvempaa kuin aito hius, mutta sitä ei saa oikein kiharalle eikä sitä saa käsitellä kuumilla raudoilla yms. Se on kuitenkin mielestäni helppohoitoisempi ja tosi luonnollisen näköinen.
Jos sinulla on lisää kysymyksiä vastaan mielelläni kykyni mukaan!

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #2 on: April 03, 2002, 13:43:00 pm »
(Kun kauneudenhoitoon liittyvä otsikko muuttui kilpailuihin valmistautumiseksi, niin singahtelevatko alan kysymykset nyt muualle, kuten yllä? Eikö olisi hyvä keskittää ne johonkin, mistä löytyvät helpommin. Tämäkin asiallinen ja hyödyllinen kommentti voi hävitä pian otsikkovirtaan, eikä tälläistä täältä osiosta ehkä kukaan huomaa etsiä.)

Kommentti: tekstini liittyy siihen, että ko hiusasia oli aluksi toisessa keskusteluotsikossa..

[ 03-04-2002, 20:46: Viestiä on muokannut: HotShots ]

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #3 on: April 03, 2002, 19:35:00 pm »
No mä huomasin kuitenkin ilman minkäänlaisia vaikeuksia aiheen!  [Cool]  
Mulla on myös kokemusta hiusten pidennyksestä,tai oikeammain tuuhennuksesta,joka ttoimii samalla periaatteella, mutta irto-osa leikataan omien hiusten mittaiseksi.
Itselläni on myös tehty kuidusta,ja varsin käyttökelpoinen vekotus se on ollut.
Olen viihtynyt nyt sen seurassa n. vuoden verran, tietenkin aika ajoin sitä huoltaen. Kiinnitys on tehty letti pohjalla,eli hiuksiin on letitetty hyvin ohut letti, johon kuitu on siitten ommeltu kiinni.
Minun kohdallani tämä on todettu varsin käyttökelpoiseksi sekä luonnollisen näköiseksi ratkaisuksi.
Yllättävän paljon muuten näitä pidennyksiä ja tuuhennuksia tehdään nykyään, tiedän todella monta joilla on myös.
Omani maksoi 1500 mk, sisältäen työn,kuidun leikkauksen ja värin.

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #4 on: April 03, 2002, 20:41:00 pm »
Niin, nythän tämä aihe singahti mielestäni oikean otsikon alle. Täältä se löytyy paremmin jatkossakin (viikkojen päästä) niille, jotka hiusasioista ovat kiinnostuneita.

69

• Guest
(No subject)
« Reply #5 on: April 03, 2002, 20:48:00 pm »
Kiitos HotShotsille huolenpidosta. Tulimme järkiimme ja lisäsimme otsikkoon myös kauneudenhoidon.

miréla

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #6 on: April 04, 2002, 14:45:00 pm »
onko luonnonhiuksella ja kuituhiuksella muita eroja kuin se käsiteltävyys? onko helppo kammata ja tehdä kampauksia vaikka onkin kuitua? löysin netin kautta Helsingistä paikan, jossa oli 2500mk min hinnan lisäksi joku varausmaksu(?) entä kuinka usein pitää huoltaa ja paljon maksaa?
minulla on ollut tekokuidusta tehdyt pikkuletit..tosin kaveriporukalla tehtiin ja en pystynyt kauaa pitämään ku päänahka sanoi lopputilin.olikohan vika hoidossa vai meissä laittajissa(?)   [Embarrassed]   Kokkola voisi olla mulle hyvä paikka tulla laittaan ne hiukset..sukulaisia asuu siellä...jos tiedät/viitsit niin olisi kiva jos saisi sähköpostiosoitetta kyseiseen kampaamoon tms.

[ 04-04-2002, 14:56: Viestiä on muokannut: miréla ]

M

• ELITE MEMBER
  • Mr GLAMSTAR
(No subject)
« Reply #7 on: April 04, 2002, 19:41:00 pm »
Saattaa hyvinkin löytyä täältä:

http://www.kpnet.com/matine/

Stella

• Full Member
(No subject)
« Reply #8 on: April 06, 2002, 23:11:00 pm »
Aivan oikein Hotshot, saamieni tietojen mukaan hiusten pidennyksiä Kokkolassa suorittaa Mallitoimisto,Hius&meikkiStudio Matine´,
Kampaamo Pike ja Tomi, sekä Kampaamo Galimero.
Eli nämä ainakin Kokkolassa, hintatasoa kannattaa vertailla ja kysellä tarkemmin.

MISS Elena

• New Face
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: April 07, 2002, 18:26:00 pm »
Pidennyksestä voi kyllä päänahka ärsyyntyä. Minullakin toisinaan kutiaa inhottavasti. Kuituhiusta on kyllä helppo käsitellä ja se pysyy hyvänä jos jaksaa hoitaa. Ainut huono puoli on tosiaan se, että sitä ei saa kiharalle. Olen itse harkinnut aidon pidennyksen laittamista, mutta se on huomattavasti kalliimpi kuin kuitu.

65

• Guest
(No subject)
« Reply #10 on: April 09, 2002, 15:33:00 pm »
Hiusten pidennyksien paras ammattilainen Suomessa on Makkosen Minna. Minna kouluttaa myös kampaajia hiustenpidennyksiin. Hänellä on tiedossa viimeisimmät tekniikat hiusten pidennyksiin ja mielestäni on alalla ollut myös pisimmän aikaa.
Minnalla on liike Mannerheimintiellä Töölössä...taitaa olla Esso toisella puolella tietä...firman nimi on muistaakseni M&M ja jotain. Suosittelen paikkaa ja Minna on muutenkin sydämmellinen ihminen. Voin luvata että työ tulee tehdyksi viimeisen päälle ja parhaalla tekniikalla. Minnan nro 09-477 2207.

[ 30-10-2003, 12:26: Viestiä on muokannut: La Dolce Vita ]

69

• Guest
(No subject)
« Reply #11 on: April 09, 2002, 15:38:00 pm »
Monomeno: Laita mainoksesi KAUPALLISET ILMOITUKSET -osioon.

johanna2

• Guest
(No subject)
« Reply #12 on: April 19, 2002, 04:07:00 am »
Minulla on paljon kokemusta sekä kuitu- että aitojen hiusten pidennyksistä.
Kokemukseni mukaan pk-seudulta ei saa periaatteessa hyvää pidennystä alle 3000mk.
Ensimmäiset pidennykseni olivat Great Lengths- aitohiuspidennyksiä. Sellainen kestää n.5-6kk, hinta vaihtelee 4000- 15000mk välillä riippuen pituudesta, paksuudesta yms. Hiuslaatu on erittäin hyvä. Se on värjättyä intialaista hiusta, tosi vahvaa ja kestää käsittelyt. Sitä voi permanentata, värjätä, kihartaa jne. Varsinkin jos haluaa pientä kiharaa, Great Lengths on erittäin hyvä vaihtoehto, koska kuitua ei voi permanentata. Tosin jotkut tekevät pidennyksiä valmiiksi permanentatuista hiuksista, mutta niitä minulla ei ole ollut.
Great Lengths myös kihartuu helposti, koska se on aitoa hiusta. Jo ensimmäisen pesukerran jälkeen se kihartuu itsestään loivasti, jos sellaisesta tykkää.
Haittapuolena aidoissa hiuksissa on hinta. Varsinkin jos haluaa tosi pitkän tukan, hinta voi nousta pilviin. Mulla oli yksi Great Lenths- pidennys, joka oli 55cm pitkä, 200- osiota ja vielä permanentti päälle. Hinta oli kokonaisuudessaan 8000mk. Jos haluaa 60-70cm pitkän, hinnasta voi tulla jopa 10000-12000mk.
Great Lengths on hyvä vaihtoehto, jos haluaa sen tavallisen pituuden 45cm ja n. 150 osiota. Tulos on erittäin luonnollinen. Se on ihan täysin kuin oma tukka! Hinta on n.4000mk.
Kuiduista mulla on sekä kauhukokemuksia, että ihan positiivisia.
Riippuu tosi paljon siitä, että missä sen pidennyksen ottaa. Dimora myy kuidusta tehtyjä hiusnauhoja, joista kampaajat tekevät lettipidennyksiä. Hiukset näyttävät alussa upeilta, mutta kestävät hyvänä n.kuukauden. Hinnaksi tulee n.3500mk. Jostain syystä ne Dimoran hiukset eivät kestä yhtään mitään käsittelyjä. Jo yhdestä pesukerrasta pidennys muuttuu huomattavasti. Kuukauden sisällä tukasta tulee kova ja kiilloton hamppu. Karmea kokemus! Rahat menivät periaatteessa ihan hukkaan. Dimoran hiuslisäkkeet (ponnarit yms.) sen sijaan ovat mielestäni hyviä, vaikka vähän ylihinnoiteltuja. Eestin laivoilla myydään huomattavasti edullisempia hiuslisäkkeitä.
En pitänyt yhtään lettipidennyksistä. Letit tuntuvat isoilta muhkuroilta päässä, päänahka ei saa hengittää riittävästi ja hiusten pesu on hankalampaa. Ns. connect- systeemi on ehdottomasti parempi. Eli hiuksiin kiinnitetään pieniä osioita.
Mielestäni hyviä kuitupidennyksiä tekee ainakin kampaamo Space Eerikinkadulla. Tällä hetkellä minulla on 70cm pitkä kuitupidennys ja olen saanut siitä vain kehuja. Se ei käytännössä ole eronnut mitenkään aidosta hiuksesta. Ratkaisevin ero oli hinta. Hiukseni ovat myös erittäin paksut. Tämä pidennys oli 4000mk, johon kuului värjäys. Tämä kuitulaatu vaikuttaa erittäin hyvältä. Pesu ei mitenkään muuttanut sitä ja se käyttäytyy hyvin samoin kuin aidot hiukset. Kiharat eivät pysy niin kauaa,kuin ne pysyisivat aidoissa. Aidot hiukset ovat myös hieman pehmeämmät. Mutta en ole huomannut mitään niin ratkaisevaa eroa, miksi aidosta pitäisi maksaa huomattavasti enemmän.
Great Lengths- pidennyksen pesuun suositellaan ihan omat tuotteensa. Sen sijaan kuitupidennykselle ei ole olemassa mitään tiettyjä tuotteita, mutta yleinsä suositellaan silikonia sisältäviä shampoita ja hoito-aineita.
Hoito-aineen pitäisi olla mahdol. selvittävä ja pehmentävä.
Mielestäni on myös huijausta sanoa, ettei pidennys vahingoittaisi omaa tukkaa mitenkään. Kaikki hiustenpidennykset kuluttavat omaa tukkaa, jotkut vielä enemmän. Minulla omat hiukset haurastuivat huomattavasti, varsinkin latvat ovat kärsineet. Omaa tukkaa piti leikata pidennyksen jälkeen, koska se oli niin kulunut. Omat hiukset myös katkeilevat pidennyksen myötä. No jaa, ei pidennys kuitenkaan niin paljon pilannut omaa tukkaa, ettei sitä olisi kannattanut ottaa. Suomalainen hiuslaatu on sellainen, että pitkänäkin se näyttää erilaiselta, kuin pidennys. Monilla suomalaisilla, joilla on oma pitkä tukka, se on jotenkin helposti päätä nuoleva, roikkuva ja suhteellisen ohut. Pidennyksellä saa helposti " Miss Venezuela"- tyyppisen tukan! Olen kyllä tykännyt. Haittapuolena se, että tähän jää helposti koukkuun!

johanna2

• Guest
(No subject)
« Reply #13 on: April 19, 2002, 04:13:00 am »
Oho tulipas pitkä teksti.. [Smile]
Vielä sen verran, että kyllä kuitupidennykseenkin saa tosi hienot kiharat! Yksi vaihtoehto on pienet lämpörullat. Toinen vielä tehokkaampi on pitää koko yön(tai päivän) ohuita papiljotteja. Niillä saa upeat kiharat. Jotkut kaverini laittavat pieniä lettejä yöksi, niilläkin saa kivat kiharat. Ja onhan pidennys ihan suoranakin hyvännäköinen!

Miss~Anna

• Global Moderator
  • Kauneus on elämäntapa.
(No subject)
« Reply #14 on: April 19, 2002, 08:39:00 am »
Voiko hiuspidennyksiä pitää esim. ikuisesti  [Smile] , vai pitääkö niiden kanssa pitää taukoa, kuten värjäyksen ja permiksen kanssa?