Kiitoksia nyt vaan Princess, Emppu ja Heidi.
Model Weekendissä kuvaaminen kuulostaa ihan kiehtovalta ajatukselta, mutta minulta puuttuu se tärkein, eli kamera.
Sasu-Studio on sitten joskus sellainen unelma, jota varten täytyy ensin tehdä lujasti töitä.
Hyvä digi-kamera ensin + kaikki muu tarvittava laitteisto valoineen päivineen.
M voisikin tähän laskea äkkiseltään, kuinka paljon kuluu rahaa, että pääsee edes alkuun.
Tekniikan opetteleminen tarkemmin onkin seuraavana suunnitelmissa, jonka jälkeen taas jonkinlaista kuvaamista.
Mutta kuten sanottu, kamera uupuu...muuten olisin kyllä pian taas vauhdissa.
Aliisalle vielä tuosta kamerasta sen verran, että
tuo meidän M oli ainakin suositellut M&V:lle NIKON COOLPIX 5700 -kameraa kotikäyttöön ja hyvä taitaa tosiaan olla.
http://www.nikon.fi/nyhetsarkivet/nyhet.asp?id=128Ja kuvien käsittelyä varten minulla on kotona Photoshop 7.
Kuvien käsittely on mielestäni tärkeä juttu. Se antaa sen viimeisen silauksen ja usein tekee kuvasta KUVANA mielenkiintoisemman.
Kuvaamisestahan innostuin tehdessäni yhteistyötä erään kuvaajan kanssa.
Huomasin, että minun tekisi itseni mieli olla niitä

ottamassa, eikä vaan stailaamassa.
Tietenkin myös mallina olo on vaikuttanut erittäin paljon asiaan.
On tullut hirmuinen hinku näyttää, miten minä niitä

ottaisin ja mikä olisi minun tyylini.
Uskon, että myös siitä on ollut paljon

, että olen ollut kuvattavana ja tahdonkin tulevaisuudessa ottaa

, joihin malli voi olla myös erittäin tyytyväinen, enkä vain minä kuvaajana.
Jos mallia lähdetään kuvaamaan, vaatii se mielestäni paljon esivalmisteluita, juuri sen takia, että mallinkin toiveet pystytään ottamaan huomioon.
Sen takia haluan myös stailata kuvani itse.
Yhteistyö jää siten mallin ja kuvaajan väliseksi, yhtään tietenkään meikkaajan työtä unohtamatta.
Elinan meikkiä varten olin myös poiminut talteen

, joista meikkaaja sai vinkkiä, minkälaista meikkiä haetaan.
Mielestäni kuvaajan ja mallin on hyvä tavata ja suunnitella minkälaiset kuvat otetaan ja tehdä mahdolliset vaatehankinnat yhdessä.
Se on ainakin yksi tapa pyrkiä siihen, että molemmat ovat tyytyväisiä lopputulokseen.
Haluan tosissaan satsata hyvien kuvien ottamiseen ja malliin.
Laitan muuten kohta uuden otsikon alle nuo kuvat, jotka esiteltäväksi mielestäni kelpaavat.
Eli kohta ovat siinä kunnossa, että alkavat olla valmiita.
Voitte ne käydä katsastamassa sitten ELINA par Susanna - otsikon alta.
Ja Aliisa - Eikun kokeilemaan !
![[thumb]](graemlins/thumb.gif)